...
-+=
Știri

Smart City

Lifestyle

#greenTALKS

Soluții

CSR

Articole salvate

Stiri

Smart City

Lifestyle

#GREENTALKS

Solutii

CSR

Salveaza Articolul

3 minute de citit

Kia lansează un odorizant cu miros de benzină pentru șoferii nostalgici după motoarele clasice

Scris de: News Green | 24 octombrie 2025, 16:38

KIA Auto
Sursa:kiafinland

Kia a prezentat un produs inedit: un odorizant de mașină cu miros de benzină, creat special pentru șoferii de vehicule electrice care tânjesc după senzațiile specifice automobilelor cu motoare termice. Inițiativa, lansată în Finlanda, combină umorul cu strategia mărcii de a promova mobilitatea electrică într-o manieră mai accesibilă și emoțională, scrie AutoBlog.

Produsul, disponibil în ediție limitată și ambalat sub forma unei canistre miniaturale, a fost lansat de dealerul finlandez Astara odată cu noul model Kia EV4, conform economedia.ro.

Un parfum pentru tranziția către era electrică

Odorizantul a fost realizat în colaborare cu parfumierul finlandez Max Perttula, care a îmbinat note de ulei de motor, metal, gudron de mesteacăn și iasomie – o floare ce conține în mod natural unele dintre hidrocarburile regăsite în benzina reală.

Potrivit lui Perttula, scopul proiectului a fost acela de a oferi „o notă de nostalgie plăcută tranziției către vehiculele electrice” prin recrearea unuia dintre mirosurile emblematice ale culturii auto.

Oricine cumpără un Kia EV4 de la Astara va primi gratuit un odorizant, compania declarând că dorește „să faciliteze cât mai mult trecerea la o mașină electrică – inclusiv pentru cei care au avut mult timp o mașină cu motor cu ardere internă”, notează Electrive.

Un gest simbolic pentru o schimbare majoră

„Renunțarea la motorul cu ardere internă poate părea un pas uriaș, la fel ca renunțarea la orice altceva care ne este familiar. Am vrut să adăugăm un strop de nostalgie și distracție acestei tranziții cu un odorizant pentru mașină cu miros de benzină. Desigur, este o campanie puțin îndrăzneață, dar vrem să comunicăm și faptul că înțelegem că această schimbare este o decizie destul de importantă pentru mulți”, a declarat Klaus Pohjala, director comercial al Astara Auto Finland.

Un exercițiu de marketing inteligent

Campania merge dincolo de o simplă acțiune promoțională. Ea recunoaște faptul că unii șoferi asociază condusul cu o serie de stimuli senzoriali – sunetul motorului, vibrațiile și mirosul specific de combustibil – elemente absente la modelele complet electrice. Prin această inițiativă, Kia își propune să atenueze „decalajul emoțional” dintre nostalgici și entuziaștii noii ere electrice.

În iunie 2025, vehiculele electrice reprezentau 11,5% din totalul vânzărilor de mașini noi, dintre care mai puțin de 5% erau complet electrice (restul hibride plug-in). În Finlanda însă, aproximativ 30% dintre mașinile noi Kia sunt deja electrice – un semnal al tranziției accelerate.

Kia: de la valoare de masă la design electric premium

Inițiativa face parte dintr-o strategie mai amplă de repoziționare a mărcii. Modelele EV4, EV6 și EV9 marchează trecerea Kia de la producătorul de automobile mainstream orientate spre preț și eficiență, la o companie care mizează pe design, tehnologie și performanță în segmentul electric.

În paralel, marca sud-coreeană continuă să ofere variante hibride și pe benzină, menținând o punte între tradiție și inovație – o abordare care, potrivit AutoBlog, permite atragerea unui public divers, aflat la intersecția dintre nostalgie și progres tehnologic.