Stiri

Principalele probleme cu care se confruntă Sistemul Garanție-Returnare din România

2
min
29/4/2024

Sistemul include 60.000 de retaileri și peste 80.000 de puncte de colectare cu amănuntul

Gemma Webb, CEO-ul ReturRO, a explicat într-un interviu exclusiv pentru MediaFLUX problema principală cu care se confruntă Sistemul Garanție-Returnare din România. Această problemă este legată de timpul de colectare, care este de 48 de ore în teorie, dar în practică durează între cinci și șapte zile.

Webb a subliniat că unul dintre motivele întârzierilor este dimensiunea mare a României și a sistemului de garanție-returnare, care este al doilea ca mărime în Europa, după Germania. Sistemul include 60.000 de retaileri și peste 80.000 de puncte de colectare cu amănuntul.

În prezent, sunt 600 de camioane pe drumurile din România care transportă sticlele colectate către centrele de reciclare. Cu toate acestea, Gemma Webb a menționat că, pe măsură ce sistemul va continua să se dezvolte, aceste întârzieri vor fi rezolvate.

„Una dintre problemele cheie pe care le avem astăzi este colectarea într-o perioadă de 48 de ore. Durează mai mult, dar știți, durează între cinci și șapte zile. Și acesta este un lucru pe care încercăm să îl corectăm, iar în acest moment avem 600 de camioane pe drumuri, iar acest lucru va continua până când vom ajunge la un sistem în care vom elimina întârzierile și vom începe să intrăm într-un ritm. Lucrul cheie este că, deoarece totul începe în același timp, nu știi unde sunt primii saci pe care trebuie să-i colectezi, iar România este o țară imensă.

Știți, avem 60.000 de retaileri cu 80.000 de puncte de colectare cu amănuntul, deci sistemul este vast. Așa că începutul este o necunoscută totală, iar partea bună este că retailerii, consumatorii, producătorii, importatorii, toată lumea ne sprijină și lucrăm cu toții împreună pentru a ne asigura că sistemul este eficient și eficace. Nu va fi ușor”, a arătat aceasta.

Aplicație pentru micii comercianți

Gemma Webb, CEO-ul ReturRO, a menționat că se fac progrese zilnice pentru a îmbunătăți frecvența ridicării sticlelor și a altor ambalaje, în cadrul Sistemului Garanție-Returnare din România. O inovație recentă este implementarea unei aplicații pentru micii comercianți, care îi ajută să se organizeze mai eficient și să gestioneze mai bine programul de colectare.

Aplicația permite micilor comercianți să planifice și să programeze colectările, îmbunătățind astfel eficiența sistemului și reducând timpii de așteptare. Această soluție digitală este un pas înainte în direcția optimizării sistemului de colectare și contribuie la eficientizarea întregului proces de reciclare.

„Am spus acest lucru în ultimul an, iar în următoarele câteva luni vom continua. Dar ceea ce este cu adevărat bine este că facem progrese în fiecare zi. Avem acum o aplicație pentru micii comercianți cu amănuntul, astfel încât aceștia să poată comanda automat. Acest lucru nu l-am avut la început. Totul era scris de mână. Era pe e-mailuri. Deci era manual. Iar în ziua de azi să ai un sistem manual nu este grozav. Așa că acum avem aplicația de vânzare cu amănuntul.

Acum trecem la un sistem de frecvență a ridicării, astfel încât fiecare comerciant cu amănuntul va ști de câte ori pe zi va fi ridicat, sau în ce zi a săptămânii, în funcție de estimările lor. Evident, chestia cu estimările este că crește mai repede decât am crezut, așa că trebuie să actualizăm acest lucru zilnic. Dar partea bună este că funcționează. A început foarte bine. Consumatorul român vrea ca acest lucru să funcționeze, iar acesta este cel mai important lucru”, a mai transmis Gemma Webb.