-+=
Știri

Smart City

Lifestyle

#greenTALKS

Soluții

CSR

Articole salvate

Stiri

Smart City

Lifestyle

#GREENTALKS

Solutii

CSR

Știri fresh

A revenit apa în Balta Comana după ce secase aproape de tot! Stăvilarul trebuie însă reparat

A revenit apa în Balta Comana după ce secase aproape de tot! Stăvilarul trebuie însă reparat

21 ianuarie 2025, 18:12

strategia-pentru-reducere-a-emisiilor-de-gaze

Nivelul de dioxid de carbon din atmosferă, în creștere! Ritm „incompatibil“ cu obiectivul de 1,5 grade Celsius

21 ianuarie 2025, 17:12

Moldova marchează un record de producție a energiei regenerabile în toiul crizei energetice

21 ianuarie 2025, 14:45

Alertă de poluare în București

Alertă de poluare a aerului în București! Concentrații foarte mari ale PM10 și PM 2,5 la nivelul Capitalei

21 ianuarie 2025, 14:03

#greenTALKS

GreenTALKS cu GEODIS România despre digitalizarea și sustenabilitate în logistică. Interviu cu Pierre Kosc VIDEO

GreenTALKS cu GEODIS România despre digitalizarea și sustenabilitate în logistică. Interviu cu Pierre Kosc VIDEO

22 octombrie 2024, 12:10

#greenTALKS la Climate Change Summit. Provocările și soluțiile gestionării apei în contextul schimbărilor climatice. Interviu cu Håkan Tropp VIDEO

#greenTALKS la Climate Change Summit. Provocările și soluțiile gestionării apei în contextul schimbărilor climatice. Interviu cu Håkan Tropp VIDEO

4 noiembrie 2024, 15:36

green-talks-coca-cola-hbc-romania-si-angajamentul-pentru-sustenabilitate-o-strategie-pentru-viitor-interviu-cu-alice-nichita-corporate-affairs-sustainability-director-video

GREEN TALKS. Coca-Cola HBC România și drumul spre sustenabilitate, o strategie pentru viitor. Interviu cu Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director VIDEO

13 august 2024, 07:02

Salveaza Articolul

2 minute de citit

30 km/h ar putea să fie viteza maximă în București, dar și-n marile orașe din țară. Apel al Comisiei Europene

Scris de: Green News | 3 august 2022, 06:15

30-km-h-ar-putea-sa-fie-viteza-maxima-in-bucuresti-dar-si-n-marile-orase-din-tara-apel-al-comisiei-europene

Comisia Europeană încurajează statele membre să limiteze viteza la 30 km pe oră în zonele urbane, pentru a reduce accidentele grave, în special cele în care victime sunt copiii.

Statisticile arată că în ultimii zece ani, în Uniunea Europeană, 5.700 de copii şi-au pierdut viaţa în accidente de circulaţie, atât ca pietoni, cât şi ca pasageri în maşină, dar neasiguraţi în scaune speciale.

Limitarea vitezei la 30 km pe oră în zonele centrale din marile oraşe este o măsură pe care tot mai multe comunităţi o aplică, spune Teodora Călinescu, expert al Consiliului European pentru Siguranţa Transporturilor din cadrul Comisiei Europene.

Citește și: ANALIZĂ De ce istoria nu se repetă și când vine vorba de climă?

„Vorbim despre un set de măsuri care, împreună, pot face drumurile mult mai sigure atât pentru copii, cât şi pentru restul utilizatorilor de drum. Infrastructura este un element extrem de important în siguranţa rutieră.

Aceasta ar trebui să deservească comunităţile. În zonele în care există interacţiuni, în care există conflict între vehicule şi utilizatorii vulnerabili de drum, limita de viteză nu ar trebui să depăşească 30 km la oră. Nu vorbim doar despre un semn de circulaţie, ci despre măsuri concrete de limitare a vitezei în acele zone” spune Teodora Călinescu. 

Citește și: ANALIZĂ Soarele invizibil de pe acoperiș

Statisticile arată că un pieton lovit de o maşină la viteza de 30 km pe oră are 80% şanse de supravieţuire, în timp ce la 40 km pe oră riscul de a-şi pierde viaţa este foarte mare, conform Rador.

Sursa foto: Wikimedia Commons