„Se estimează că numărul operatorilor economici care ar trebui să se fie în platforma RetuRo este de 80.000, iar cei 55.000 care s-au înscris până la data limită reprezintă un lucru fantastic”, a afirmat, CEO-ul RetuRO, Gemma Webb.
Am avut la dispoziţie şase săptămâni pentru a construi o campanie de informare şi educare, de aceea spun că 55.000 este un număr fantastic. Vom continua să informăm oamenii, iar operatorii economici se pot înregistra în continuare. Până acum, vorbim despre 27.000 de operatori economici care au finalizat toate etapele de înregistrare în ReturRO. De asemenea, pe parcursul lunii martie, vom continua campania de comunicare în mass media şi vreau să mulţumesc tuturor celor care ne-au susţinut până acum, a spus Gemma Webb, administratorul SGR.
Termenul-limită până la care producătorii, importatorii şi comercianţii de produse care fac obiectul SGR aveau obligaţia de a se înscrie în platforma dedicată (www.returosgr.ro) a expirat pe 28 februarie 2023. Începând din 1 martie 2023, Garda Naţională de Mediu (GNM) a demarat un control tematic, la nivel naţional, pentru a verifica modul în care agenţii economici s-au conformat faţă de această obligaţie legală, ne comunică Capital.
SGR reprezintă un sistem prin care cetăţenii vor plăti o garanţie de 0,50 bani atunci când vor cumpăra o băutură (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l, inclusiv.
Chiar dacă termenul de înscriere, 28 februarie, a trecut și din 80 de mii, doar 55 de mii de retaileri au respctat data, șefa Sistemului de Garanţie-Returnare, Gemma Webber, spune că cifra este fantastică.
Pentru a fi identificate uşor, produsele care vor face parte din sistem vor fi marcate cu un logo specific. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianţi, în oricare magazin din România. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal, chiar dacă respectivul produs nu a fost cumpărat din acea locaţie.
Înregistrarea obligatorie în baza de date a sistemului reprezintă etapa preliminară intrării în funcţiune a SGR, care va avea loc pe 30 noiembrie 2023. Pentru informaţii şi suport privind înregistrarea în platforma SGR, RetuRo pune la dispoziţie un call center (021/207 00 09 – număr cu tarif normal apelabil din orice reţea, disponibil de luni până vineri între orele 9:00 – 18:00, cu excepţia sărbătorilor legale).
Foto: Freepik