-+=
Știri

Smart City

Lifestyle

#greenTALKS

Soluții

CSR

Articole salvate

Stiri

Smart City

Lifestyle

#GREENTALKS

Solutii

CSR

Știri fresh

Fumatul interzis la Cluj

Cluj-Napoca ar putea deveni primul oraș din România cu interdicții extinse privind fumatul în spațiile publice

13 ianuarie 2025, 11:02

fructe de mare

Fructele de mare conțin cantități mari de microplastice, relevă un nou studiu

13 ianuarie 2025, 10:02

Deșeuri textile pentru reciclare

Prima localitate în care a început colectarea deșeurilor textile. Containerele sunt păzite de Poliția Locală

13 ianuarie 2025, 08:30

Florile de nuc își schimbă sexul în fiecare sezon de 40 de milioane de ani

13 ianuarie 2025, 07:30

#greenTALKS

#GreenTALKS, Interviu cu Alexandra Petcu, coordonator Laborator Digital Verde UVT: „Tehnologia este un mijloc, nu un scop, pentru a atinge obiectivele dezvoltării durabile” VIDEO

13 decembrie 2024, 17:42

#greenTALKS. Conservarea Munților Făgăraș, un model pentru Europa. Interviu cu Barbara și Christoph Promberger, directorii Fundației Conservation Carpathia

#greenTALKS. Conservarea Munților Făgăraș, un model pentru Europa. Interviu cu Barbara și Christoph Promberger, directorii Fundației Conservation Carpathia

2 decembrie 2024, 15:39

#greenTALKS Valentin Krancevic: „Let’s Do It, Romania! este locul unde oamenii se schimbă și devin parte din soluție” - VIDEO

#greenTALKS Valentin Krancevik: „Let’s Do It, Romania! este locul unde oamenii se schimbă și devin parte din soluție” – VIDEO

30 octombrie 2024, 09:02

Salveaza Articolul

3 minute de citit

ANALIZĂ Avioanele produc 600 de milione de tone de dioxid anual

Scris de: Green News | 3 iunie 2022, 11:42

avioanele-produc-600-de-milione-de-tone-de-dioxid-anual

600 de milioane de tone de dioxid de carbon sunt emise anual de cele 30.000 de avioane civile care transportă pasagerii din întreaga lume. La nivel european, transportul aerian generează în medie 3,5% din cantitatea totală de emisii CO2.

În acest context, Parlamentul European a cerut reducerea la nivel global a emisiilor din sectorul aviatic. 

Uniunea Europeană și-a propus să reducă toate emisiile de gaze cu efect seră cu 55% până în anul 2030

Emisiile de CO2 vor crește de 10 ori până în 2050 

Creșterea emisiilor de gaze cu efect de seră provenite din aviație a fost în mare parte determinată de intensificarea traficului. Numărul pasagerilor din UE a crescut de la 360 de milioane în anul 1993 la peste 1,1 miliarde în anul 2018. Odată cu creșterea numărul pasagerilor a crescut și emisiile de gaze cu efect de seră. 

Conform datelor făcute publice de Parlamentul European, emisiile provenite din aviația civilă au crescut cu 130% în ultimele două decenii. Această creștere a fost cea mai rapidă din întregul sector al transporturilor, singurul sector în care emisiile au crescut constant din 1990 până în prezent. 

Citește și: Cât poluează un avion pe ruta București – Cluj?

În noiembrie 2018, Comisia Europeană a prezentat o viziune strategică pe termen lung privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră prin care și-a propus ca până în anul 2050 să atingă neutralitatea climatică.

Ceea ce ar înseamna o economie cu un nivel zero absolut al emisiilor de gaze cu efect de seră.  Însă, rapoartele Parlamentului European estimează că emisiile provenite de la avioane în anul 2050 vor fi de 7 până la 10 ori mi mari decât nivelurile din 1990.  

Un avion poluează la decolare cât o mașină care face ocolul pământului

O interpelare adresată Comsiei Europene de europarlamentarul Daniel Buda arată că emisiile de toxice ale avioanelor declanșează boli respiratorii și cardiovasculare. 

De exemplu, un avion care decolează produce la fel de multe emisii toxice ca un autoturism care se deplasează pe o distanță de 40.000 km, echivalentul circumferinței pământului.

Citește și: Industria băuturilor se plânge că planurile Comisiei Europene afectează reciclarea sticlelor de plastic

Un studiu realizat în anul 2009 de către Massachusetts Institute of Technology, un institut specializat în cercetări climatice, a reliefat însă două aspecte: în primul rând, zona poluată din jurul aeroporturilor se întinde pe o rază de 15-20 km și, în al doilea rând, emisiile de la înălțime distrug stratul de ozon și accentuează efectul de seră.

Aceste emisii se deplasează odată cu masele de aer, astfel încât avioanele de deasupra Europei ajung să polueze de fapt India și China.

Sursa foto: Pixnio