CSR

Campanie pentru reducerea risipei alimentare

2
min
24/5/2024

Compania Nestlé a început o campanie menită să tragă un semnal de alarmă cu privire la alimentele pe care o familie le aruncă la coș în decurs de un an, fiecare aliment salvat reprezentând un gest de responsabilitate față de mediu.

Nestlé, cea mai mare companie de alimente și băuturi din lume, trage un semnal de alarmă asupra risipei alimentare, care poate însemna pentru fiecare familie o pierdere estimată de la câteva sute la câteva mii de lei pe an. Campania inițiată de Nestlé România este susținută de Federația Băncilor pentru Alimente din România (FBAR), Horeca School și Chef Ștefan Popescu, potrivit prwave.ro.

NutriPorția este o metodă simplă și accesibilă oricui, care descrie porțiile ideale de mâncare. Aceasta împarte farfuria în trei părți: jumătate pentru legume și verdețuri, un sfert pentru alimente bogate în proteine și un sfert pentru cereale, paste, orez și alte surse de carbohidrați. Astfel, NutriPorția ajută la echilibrarea alimentației și la reducerea risipei.

Conform datelor, echivalentul a un miliard de mese cu mâncare bună de consum este risipit zilnic la nivel global, doar în gospodării. În Uniunea Europeană, fiecare locuitor risipește anual 131 de kilograme de alimente, ceea ce înseamnă 350 de grame pe zi, din care 70% provine din gospodării.

Responsabilitate față de oameni și planetă

Gabriel Sescu, președintele FBAR, subliniază importanța combaterii risipei alimentare: „În viziunea noastră, nimănui nu trebuie să-i fie foame. Fiecare aliment contează și a oferi hrană este forma de ajutor cea mai concretă pentru a răspunde la o necesitate esențială.”

Risipa alimentară afectează negativ mediul, deoarece resursele naturale, precum apa, terenul și energia, sunt utilizate ineficient pentru producția alimentelor care sunt ulterior aruncate. În Europa, 16% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră provin din risipa alimentară, contribuind la schimbările climatice.

Cristina van der Schaaf, fondatoarea Horeca School, încurajează implicarea individuală: „În fața risipei alimentare, fiecare dintre noi poate deveni un protagonist al schimbării. Fiecare aliment salvat reprezintă un gest de responsabilitate și respect față de mediu și comunitatea din jur.”

Situația în România

În România, peste 6 milioane de tone de alimente sunt aruncate anual, ceea ce duce la costuri inutile pentru gospodării. Campania Nestlé, susținută de Chef Ștefan Popescu, Horeca School și FBAR, promovează reducerea risipei alimentare prin gesturi simple, cum ar fi adoptarea metodei NutriPorția.

Nestlé România colaborează cu „Banca pentru Alimente” și a donat peste 269 de tone de produse din 2018 până în prezent. Chef Popescu a gătit alături de copii de la Horeca School cinci rețete, iar meniul a fost donat integral către Casa Sf. Ioan din cadrul Asociației Caritas București.

Chef Popescu lansează o provocare pentru familii: „Acceptați provocarea de a risipi cât mai puține alimente timp de câteva săptămâni. Copiii se vor distra măsurând câtă hrană se risipește și vor veni cu idei despre cum puteți evita risipa de mâncare. Dacă reușiți, veți primi o recompensă!”. Prin aceste inițiative, Nestlé România dorește să educe și să încurajeze comportamente responsabile față de alimentație și mediu, contribuind astfel la reducerea risipei alimentare.