Life Style

VIDEO. Ce este un hotel „verde”. Performanţele de mediu la care sunt atenţi clienţii

4
min
16/3/2023

Performanțele unui hotel ar trebui evaluate prin prisma impactului social, economic și asupra mediului.

Performanțele unui hotel ar trebui evaluate prin prisma impactului social, economic și asupra mediului.

Pentru a-și crește autoritatea și a atrage cât mai mulți turiști, companiile hoteliere vor fi nevoite să adopte o abordare holistică a durabilității și sustenabilității, iar acest lucru ar trebui început cât mai curând. Astfel, hotelurile își vor crește performanțele pe termen lung și vor face față concurenței.

Din cauza limitărilor tehnologice, a pandemiei și a concurenței brandurilor multinaționale, multe hoteluri s-au confruntat în ultima perioadă cu provocări mari – iar acum, toate unitățile hoteliere vor fi nevoite să adopte soluții durabile și sustenabile, pentru a se menține în top, potrivit Curierul Național.

În întreaga lume, industria hotelieră depune eforturi susținute pentru a face față provocărilor economice, dar și pentru a implementa soluții sustenabile care protejează mediul. „Cei trei piloni”, care sunt oamenii, planeta și profitul, reprezintă un cadru holistic pentru măsurarea sustenabilității unei companii.

Acest lucru sugerează că performanțele unui hotel ar trebui evaluate prin prisma impactului social, economic și asupra mediului. Este un principiu care se aplică dinamic în tot mai multe țări și care include mai multe practici.

Dacă performanțele economice vizează valori precum veniturile, profitul și rentabilitatea investiției, cele sociale țin cont de nivelul de satisfacție a angajaților, gradul de implicare a comunității și diversitate. Performanțele de mediu se referă la consumul de energie și apă, gestionarea deșeurilor rezultate în urma activității și nivelul emisiilor de carbon.

Industria hotelieră ar trebui să țină cont de bunăstarea angajaților săi, oferind salarii și beneficii atractive, promovând diversitatea și susținând dezvoltarea profesională. De asemenea, ar trebui minimizat impactul asupra mediului, urmărită conservarea resurselor, reducerea deșeurilor și implementarea soluțiilor durabile. Totodată, se va dori maximizarea veniturilor și a câștigurilor ținând cont de impactul social și asupra mediului.

Dezvoltarea ecologică a industriei hoteliere este în prezent o necesitate pentru a proteja mediul și a-l conserva pentru generațiile viitoare. Urmând această direcție, sectorul ospitalității poate câștiga considerabil, atrăgând încrederea și loialitatea clienților. Pentru a fi durabilă și de viitor, o afacere trebuie să dea dovadă de responsabilitate față de mediu, angajați și comunitate.

În ultimele două decenii, în întrega lume, industria ospitalității a conștientizat importanța dezvoltării verde. Astfel, hotelurile mari au ajuns să recicleze peste jumătate din deșeurile produse. De asemenea, hotelurile mari și cu tradiție și-au orientat eforturile către soluții sustenabile și eco-friendly pentru gestionarea deșeurilor, reducerea consumului de energie și a emisiilor de carbon și gestionarea cât mai responsabilă a apei. S-a urmărit eliminarea treptată a plasticului nereciclabil sau de unică folosință și utilizarea consumabilelor reciclabile sau biodegradabile.

Foto: Freepik