Solutii

Cele mai curate baterii pentru mașini electrice sunt produse în Europa

2
min
17/5/2024

Un studiu arată că poluarea produsă pentru realizarea bateriilor electric ar scădea cu 60%, dacă s-ar folosi energie verde

Un nou raport publicat de organizația non-guvernamentală Transport & Environment subliniază că producția bateriilor pentru mașinile electrice în Europa generează o amprentă ecologică mult mai mică decât importul acestora din China, iar adoptarea electricității verzi ar putea reduce poluarea asociată procesului de producție cu până la 60%, conform wall-street.ro.

Pe măsură ce marii producători auto europeni fac tranziția către o gamă complet electrică, se confruntă cu o scădere a cererii pentru vehiculele electrice, în timp ce piața din China continuă să crească. Chiar dacă au existat planuri ambițioase de investiții în industria auto, cu o valoare totală anunțată de peste 1,2 trilioane de dolari, există semne ale unei abordări mai prudente.

Volkswagen a decis să renunțe la construirea unei noi uzine dedicate mașinilor electrice, proiect evaluat la 2,2 miliarde de euro, în timp ce Ford a abandonat planurile de investiții într-o fabrică de baterii. Cu toate acestea, conform analizei realizate de Transport & Environment, este necesară construirea unor uzine în Europa, cum ar fi cea planificată în Turcia, pentru a reduce dependența regiunii de importurile din China de baterii și semiconductori.

Reducerea emisiilor poluante

Un aspect adus în discuție de noul studiu este beneficiul adițional al reducerii emisiilor poluante. Utilizarea bateriilor fabricate în Europa ar permite producătorilor auto să reducă emisiile de CO2 asociate procesului de producție. Chiar dacă bateria este considerată principalul factor de poluare al unei mașini electrice, emisiile pot fi reduse prin utilizarea unei surse locale de energie regenerabilă.

Datele colectate de Transport & Environment arată că adoptarea bateriilor europene ar putea reduce emisiile de CO2 cu 37%, iar această cifră ar putea ajunge până la 62% dacă procesul de fabricație ar folosi exclusiv energie regenerabilă. Un oficial al organizației a comparat bateriile și materiile prime folosite în ele cu "noul petrol", subliniind necesitatea de a sprijini furnizorii locali pentru a-și extinde producția în mod sustenabil.

Conform celor mai recente date disponibile, 47% din locațiile planificate pentru fabricarea bateriilor în Europa sunt deja în curs de securizare, ceea ce reduce riscul anulării investițiilor viitoare în acest domeniu. Printre companiile implicate în planuri de investiții pentru perioada 2025-2030 se numără și Renault, care are în vedere un program amplu de reciclare a materiilor prime din baterii.

Sursa foto: Roman Zaiets / Shutterstock