CSR

Coca-Cola lansează sticle cu capace ataşate în România. FOTO

4
min
6/7/2023

Sistemul Coca-Cola începe tranziţia către sticlele din plastic cu capace ataşate în România.

Demersul este menit să crească ratele de colectare şi reciclare, potrivit reprezentanţilor companiei.

„Sperăm să contribuim şi cu acest lucru la rate de colectare şi reciclare mai mari”, a spus Alice Nichita, Corporate Affairs and Sustainability Director la Coca-Cola HBC, în cadrul unei întâlniri cu presa la care au participat şi jurnaliştii Green News.

Alice Nichita, Sustainability Director, Coca-Cola HBC. Foto: Andra Măciucă/Green News

Capacele ataşate de sticle vor deveni obligatorii sub legislaţia Uniunii Europene în iulie 2024, însă reprezentanţii Coca-Cola în România cred că vor reuşi să încheie implementarea măsurii cu cel puţin şase luni înainte de termenul-limită european.

Noile dopuri vor fi derulate iniţial pentru băuturile necarbonatate, iar apoi pentru cele carbonatate, urmând ca ultima oară să fie lansate pentru apele minerale deţinute de companie.

„Capacul trebuie să fie ataşat, nu trebuie să fie dezlipit. Vom avea o campanie de educare a consumatorilor”, a spus Nichita în cadrul evenimentului.

Foto: Andra Măciucă/Green News

Ce părere are Coca-Cola România despre Sistemul Garanţie-Returnare

Compania intenţionează să atingă 50% material reciclat în ambalaje şi colectarea a 100% din ambalajele puse pe piaţă până în 2030.

Lăudând eficienţa Sistemului Garanţie-Returnare din alte state, Nichita a spus că speră la un succes similar al schemei şi în România, după lansarea SGR la nivel naţional în noiembrie 2023. „Sperăm şi noi să ajungem la 90% rată de colectare în primii trei ani, nu pot să spun decât 'Doamne-ajută'!”, a spus ea, adăugând: „România chiar are şansa să devină un model în SGR, există ţări mult mai mici care îl implementează”.

Coca-Cola şi reducerea consumului de resurse

Green News i-a întrebat pe reprezentanţii Coca-Cola România dacă au în vedere implementarea unei strategii prin care s-ar reduce consumul şi folosirea ambalajelor, de pildă prin dozatoare în lanţuri de supermarketuri, unde clienţii pot veni cu recipientele proprii pentru a le umple.

„Există această linie de business. A pornit experimentul la diverse evenimente. Există această preocupare, se dezvoltă, nu în România, dar sunt planuri”, a spus Mihaela Niţă, Public Affairs Manager la Coca-Cola.

„Este vorba şi despre dorinţa consumatorilor. Poţi să fii puţin înaintea vremurilor şi să nu prindă la public. În mod voluntar, lucrurile nu prea funcţionează”, a spus Nichita.

Aceasta a oferit exemplul unei scheme de returnare a recipientelor în vederea reutilizării, care a fost retrasă din Bulgaria cu pierderi financiare pentru companie, deoarece „consumatorul nu se întorcea cu sticla şi nu a înţeles beneficiul acelui ambalaj”.

Nichita a spus că ideea de umplere a recipientelor proprii este testată în medii controlate, precum locurile de muncă, însă nu în România, ci în Austria şi Italia.

Foto principală: Andra Măciucă/Green News