CSR

Comercianții, nemulțumiți de ambalajele murdare și deteriorate returnate prin sistemul RETURO

1
min
8/8/2024

Comercianții înrolați în sistemul de garanție-returnare RETURO exprimă nemulțumiri majore privind ambalajele returnate murdare sau deteriorate, conform Comisariatului Județean (CJ) al Gărzii Naționale de Mediu (GNM) Vrancea. Aceștia, care preiau manual ambalajele, raportează că cetățenii nu aduc întotdeauna ambalajele în stare corespunzătoare, iar firmele de colectare nu răspund prompt solicitărilor de preluare.

O altă problemă semnalată este discrepanța dintre numărul de ambalaje predate manual și cel înregistrat în aplicația SGR. Comercianții cu suprafețe de vânzare sub 200 de metri pătrați întâmpină dificultăți în asocierea pentru înființarea punctelor de returnare a ambalajelor SGR, iar primăriile din județ nu au puncte de returnare, nefiind obligate conform HG 1074/2021, scrie stiripesurse.ro.

În perioada 5 iulie - 5 august 2024, CJ al GNM Vrancea a efectuat controale tematice pentru verificarea implementării sistemului de garanție-returnare la comercianți. Aceste controale au evaluat aspecte precum înregistrarea în aplicația SGR, existența contractului cu administratorul SGR, afișarea distinctă a garanției de 0,5 lei de prețul produsului, atât la raft, cât și în documentele fiscale, și plata garanției de către comercianți.

În urma celor 115 controale efectuate în municipii, orașe și zone rurale, s-a constatat că toate unitățile verificate erau înscrise în aplicația SGR.