-+=
Știri

Smart City

Lifestyle

#greenTALKS

Soluții

CSR

Articole salvate

Stiri

Smart City

Lifestyle

#GREENTALKS

Solutii

CSR

Știri fresh

Nu arunca nimic, donează! SocialXChange, soluția pentru o comunitate mai bună în Sectorul 6

15 ianuarie 2025, 10:07

Miercuri, 15 ianuarie, ultima zi în care Kaufland dublează valoarea garanției SGR, direct în Kaufland Card

Miercuri, 15 ianuarie, ultima zi în care Kaufland dublează valoarea garanției SGR, direct în Kaufland Card

15 ianuarie 2025, 09:15

Biodiversitatea din Delta Dunarii va fi studiata de specialisti

Centru de cercetare pentru analiza biodiversității, unic la nivel european, construit în Delta Dunării

15 ianuarie 2025, 08:20

Oamenii de știință chinezi plănuiesc o stație solară uriașă în spațiu, capabilă să colecteze mai multă energie decât tot petrolul Pământului

15 ianuarie 2025, 07:37

#greenTALKS

green-talks-cu-gemma-webb-ceo-si-presedinte-al-returo-sgr-romania-un-model-de-succes-in-reciclare-sau-cum-sustenabilitatea-devine-realitate-video

GREEN TALKS cu Gemma Webb, CEO și președinte al RetuRO-SGR. România, un model de succes în reciclare sau cum sustenabilitatea devine realitate VIDEO

19 august 2024, 08:56

#greenTALKS la Climate Change Summit. Provocările și soluțiile gestionării apei în contextul schimbărilor climatice. Interviu cu Håkan Tropp VIDEO

#greenTALKS la Climate Change Summit. Provocările și soluțiile gestionării apei în contextul schimbărilor climatice. Interviu cu Håkan Tropp VIDEO

4 noiembrie 2024, 15:36

green-talks-coca-cola-hbc-romania-si-angajamentul-pentru-sustenabilitate-o-strategie-pentru-viitor-interviu-cu-alice-nichita-corporate-affairs-sustainability-director-video

GREEN TALKS. Coca-Cola HBC România și drumul spre sustenabilitate, o strategie pentru viitor. Interviu cu Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director VIDEO

13 august 2024, 07:02

Salveaza Articolul

3 minute de citit

Comisia Europeană a anunțat planul prin care propune interzicerea vânzărilor de mașini noi diesel și pe benzină, începând cu anul 2035

Scris de: Green News | 17 august 2021, 13:57

comisia-europeana-a-anuntat-planul-prin-care-propune-interzicerea-vanzarilor-de-masini-noi-diesel-si-pe-benzina-incepand-cu-anul-2035

Anunțul face parte dintr-un plan amplu de reducere a emisiilor poluante. Ținta intermediară este ca emisiile de CO2 ale mașinilor noi să scadă cu 55% până în 2030 și vor fi impuse și intervale minime la care să existe stații de încărcare pentru mașinile electrice pe autostrăzi, informează hotnews.ro.

Pentru ca posesorii de mașini electrice să aibă unde să le încarce, statele membre vor trebui să se asigure că există suficiente stații de încărcare: cel puțin la fiecare 60 km pe autostradă și la minim 150 km vor trebui să existe stații de alimentare cu hidrogen.

Ținta din trecut prevedea o reducere de 37,5% până în 2030 a emisiilor de la mașinile noi, dar acum noua valoare așteptată este de 55%. Ținta radicală va fi o reducere cu 100% a emisiilor parcului auto de mașini noi până în 2035. Planul anunțat acum nu impune ținte noi până în 2025, pentru ca industria să aibă timp să se pregătească.

Planul va trebui aprobat de statele membre și de Parlamentul European, dar va fi întâmpinat cu opoziție mai ales din partea statelor unde există constructori auto mari, cum ar fi Germania, Franța, Spania și Italia. Pe de altă parte susțin propunerile fervent țări care nu au constructori auto naționali: Austria, Olanda, Danemarca.

Grupurile de protecția mediului salută planul, considerându-l ca fiind un punct de cotitură care va duce la orașe mai puțin poluate.

Oponenții spun că mașinile electrice sunt mult mai scumpe decât cele convenționale, au o autonomie net mai mică și mulți muncitori din industrie își vor pierde locul de muncă, fiindcă o mașină electrică are mai puține componente și deci, per total, este nevoie de mai puțini oameni pentru a o construi.

Industria auto este sub presiune fiindcă normele stabilite prin directive anterioare o obligă să reducă substanțial până în 2027 și emisiile medii ale mașinilor noi pe benzină și diesel și sunt voci care spun și atrag atenția asupra costurilor necesare pentru a implementa noi soluții tehnice, costuri ce se vor regăsi în prețul final.

La final de 2020 existau în UE aproximativ 260.000 de puncte de încărcare pentru mașinile electrice în 27 de state membre, dar 70% dintre acestea erau în trei țări: Germania, Franța și Olanda, iar în România erau aproximativ 500. Angajamentul este ca rețeaua de puncte de încărcare la nivelul UE să ajungă la un milion de puncte de încărcare în 2025 și 3,5 milioane în 2030.