Proprietarii de mașini care au fost echipate cu dispozitivele care falsifică testele de poluare pot solicita despăgubiri de la producătorii auto, a declarat joi avocatul general al Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, într-un dosar instrumentat împotriva Mercedes-Benz.
Aceste dispozitive sunt mecanisme sau programe software ilegale care pot modifica nivelul emisiilor poluante ale vehiculelor, ceea ce a dat naştere la dispute dacă producătorii de automobile le-au utilizat pentru ascunde nivelul real al emisiilor poluante.
Citește și: Uniunea Europeană nu și-a îndeplinit obiectivul de a cheltui 20% din buget pentru schimbări climatice
În 2015, Volkswagen a recunoscut că a instalat un program software ilegal pentru a putea manipula rezultatele testelor de emisii pentru unele din motoarele sale diesel. Scandalul Dieselgate s-a propagat din SUA în Europa și mulți producători auto s-au confruntat cu procese în lanț și au plătit sume importante reclamanților.
Citește și: Garda de Mediu: ”Sinteştiul nu se vindecă, e dependent de incendieri ilegale, de cauciucuri și cabluri arse”
Într-un dosar care a fost înaintat unui tribunal din oraşul german Ravensburg, un cumpărător al unui automobil second-hand Mercedes C 220 CDI a solicitat despăgubiri de la compania din Stuttgart, pe motiv că mașina era echipată cu un sistem de recirculare a gazelor poluante care opera pe baza unui interval de temperatură.
Atunci când temperatura externă era mai redusă, recircularea gazelor poluante era redusă, astfel că emisiile de oxid de azot erau mai mari, potrivit Reuters.
Sursa foto: Flickr