Grupul european Stellantis a intrat într-un parteneriat strategic cu Leapmotor, o companie chineză specializată în vehicule electrice, pentru a lansa vehicule electrice pe piețele din Europa, inclusiv în România.
Conform CEO-ului Stellantis, Carlos Tavares, vânzările vor debuta în septembrie în țări precum Belgia, Franța, Italia, Germania, Grecia, Olanda, România, Spania și Portugalia. Declarația a fost făcută în cadrul unei conferințe de presă în Hangzhou, conform euronews.com, citat de Adevărul.
Planurile de extindere nu se opresc aici: din trimestrul patru, aceste vehicule vor fi disponibile și în alte regiuni, inclusiv America de Sud, Orientul Mijlociu, Africa, dar și în India și Asia Pacific, a menționat Tavares.
Deși nu s-au oferit detalii clare despre locațiile exacte unde vor fi produse aceste vehicule electrice, este esențial ca fabricile să aibă capacități suficiente pentru a susține cererea și să respecte standardele de calitate și eficiență economică.
Modelele lansate pe piața europeană
Modelele care vor fi lansate pe piața europeanăsunt T03 și C10, iar Stellantis plănuiește să introducă un nou model în fiecare an, în următorii trei ani. Carlos Tavares și-a exprimat încrederea în succesul acestor lansări: „Estimăm că vom genera o creștere semnificativă a vânzărilor internaționale prin aceste modele.”
Stellantis și Leapmotor au format o nouă companie mixtă denumită Leapmotor International, pentru a gestiona producția și vânzările vehiculelor electrice în afara Chinei. Stellantis deține 51% din această companie, iar Leapmotor restul de 49%. În octombrie anul trecut, Stellantis a făcut o investiție de 1,5 miliarde de euro pentru a achiziționa o cotă de 21% din Leapmotor, marcând începutul unei alianțe strategice.
Extindere la nivel global
Zhu Jiangming, directorul general al Leapmotor, a subliniat beneficiile acestui parteneriat, evidențiind accesul extins la rețelele globale de dealeri și facilități de producție. „Provocările politice și regionale viitoare vor forța probabil companiile chineze să se extindă global în producția de vehicule electrice,” a adăugat Zhu.
Aceste comentarii vin pe fondul tensiunilor comerciale crescânde dintre China și Occident. Administrația Biden a anunțat planuri de a impune noi taxe pe vehicule electrice, baterii și alte produse importate din China, adâncind conflictul economic dintre cele două mari puteri mondiale. Atât Statele Unite, cât și Uniunea Europeană, au acuzat China de supraproducție și dumping pe piețele internaționale, ceea ce ar putea avea consecințe semnificative în viitor.