Smart City

Dubai se pregătește să construiască cea mai „verde” autostradă din lume

2
min
18/7/2024

Autostrada va fi alimentată de panouri solare de 300 de megawați, capabile să genereze energie curată pentru aproximativ 130.000 de case

Dubaiul, cunoscut pentru cele mai înalte clădiri, cea mai adâncă piscină și cel mai înalt hotel, aspiră acum la un nou superlativ: cea mai „verde” autostradă din lume. Firma de design urban URB a dezvăluit planurile conceptuale pentru o autostradă de 64 de kilometri, care va transforma Sheikh Mohammed Bin Zayed Road într-o „coloană vertebrală verde” a orașului.

Proiectul include tramvaie autonome alimentate cu energie solară și un management inteligent al traficului. Urbanistul și fondatorul URB, Baharash Bagherian, subliniază că acest „prim proiect de acest fel” va face designul urban mai „centrat pe om”, notează CNN.

„Dubai se extinde rapid, populația sa fiind estimată să se dubleze până la 8 milioane de locuitori până în 2040”, a declarat Bagherian. „Această creștere necesită creativitate și inovație pentru a aborda provocările actuale și viitoare.”

Proiectul propus va integra tehnologie inteligentă, inclusiv senzori IoT pentru gestionarea traficului și optimizarea consumului de energie. Autostrada va fi alimentată de panouri solare de 300 de megawați, capabile să genereze energie curată pentru aproximativ 130.000 de case.

În plus, vor fi create spații verzi, parcuri și grădini comunitare, care vor contribui la răcirea orașului și îmbunătățirea calității aerului. Bagherian estimează că aceste spații vor găzdui un milion de copaci.

Totuși, construirea unei astfel de autostrăzi verzi într-un oraș deșertic vine cu provocări majore. Emiratele Arabe Unite au una dintre cele mai mari rate de consum de apă pe cap de locuitor din lume, mare parte din aceasta fiind utilizată în agricultură și amenajare peisagistică. Bagherian propune un „design peisagistic sensibil la apă”, folosind flora nativă și plante rezistente la secetă, împreună cu tehnologii inteligente de irigare care ajustează automat programele de udare.

URB nu este la prima inițiativă de acest gen. În trecut, au propus proiecte precum „Dubai Mangroves” și „The Loop”, o superautostradă de 93 de kilometri pentru biciclete și pietoni.

Bagherian rămâne optimist, subliniind că succesul acestui proiect depinde de colaborarea cu entități publice pentru a asigura suportul necesar și integrarea infrastructurii. „Dubai are o poziție unică pentru a face acest proiect o realitate”, a concluzionat el.