Stiri

Elevii cer educație ecologică și colectare selectivă în școli

4
min
9/7/2020

Elevii din România cer partidelor politice ca educația pentru sustenabilitate să devină o prioritate și propun măsuri concrete de inclus în programul de guvernare.

Pentru prima dată în istoria mișcării de reprezentare a elevilor din România, elevii își asumă protecția mediului ca prioritate. Pentru Consiliul Național al Elevilor (cea mai importantă structură de reprezentare a elevilor din România), politicile care încurajează educația pentru mediu au devenit un obiectiv strategic. Astfel, elevii din România se racordează mișcării internaționale a elevilor care luptă pentru combaterea schimbărilor climatice. Un exemplu de bună practică vine din Italia, prima țară din lume care a introdus în programa școlară obligatorie tema schimbărilor climatice și a dezvoltării durabile. O mare parte dintre concluziile atelierului despre protecția mediului pe care reprezentanți ai Act for Tomorrow, alături de reprezentanți Greenpeace International și Fridays for Future Romania l-au facilitat în ianuarie pentru reprezentanți ai elevilor din toată țara, se regăsesc în cadrul documentului.

Astfel, Consiliul Național al Elevilor solicită politicienilor adoptare aurmătoarelor măsuri:

  • introducerea unui modul obligatoriu de educație ecologică pentru cadrele didactice, astfel încât acestea să aibă abilitățile necesare pentru a preda educația pentru sustenabilitate;
  • implementarea Legii 194/2019 în toate unitățile de învățământ preuniversitar din România, pentru a asigura finanțarea necesară colectării selective în aceste unități;
  • școli debirocratizare pe bune – toate documentele de studii, cererile de la secretariatul școlii, precum și actele administrative privind transparența decizională/ instituțională vor putea fi vizualizate online;
  • utilizarea resurselor educaționale digitale, protejând, totodată, mediul înconjurător prin reducerea consumului de hârtie în școli;
  • introducerea unui modul de educație ecologică/ educație pentru sustenabilitate în trunchiul comun/ în programa uneia dintre materiile existente (spre exemplu, biologie/ chimie), pentru a-i ajuta pe elevi să înțeleagă mai multe despre fenomenul schimbărilor climatice.