-+=
Știri

Smart City

Lifestyle

#greenTALKS

Soluții

CSR

Articole salvate

Stiri

Smart City

Lifestyle

#GREENTALKS

Solutii

CSR

Știri fresh

Limitele Schengen. Cantități mari de deșeuri trec mai abitir granițele ca produse ”second-hand”

Cantități mari de deșeuri trec mai ușor granițele ca produse ”second-hand”, odată cu aderarea completă la Schengen

18 ianuarie 2025, 12:10

Tehnologii inspirate din plante

De la natură la știință: Tehnologii revoluționare inspirate de plante. Productivitatea poate crește cu peste 20%

18 ianuarie 2025, 10:20

val-de-caldura-in-tarile-nordice-aproape-35-de-grade-celsius-in-zona-arctica

Paradoxul verde: Norvegia stabilește un record istoric la extracția de gaz natural, alimentând Europa și investițiile sustenabile

18 ianuarie 2025, 09:10

Imperiul roman și plumbul

Semne ale poluării cu plumb de la apogeul Imperiului Roman, descoperite în gheața din Groenlanda! Metalul ar fi dus la scăderea IQ-ului mediu

17 ianuarie 2025, 17:36

#greenTALKS

GreenTALKS cu GEODIS România despre digitalizarea și sustenabilitate în logistică. Interviu cu Pierre Kosc VIDEO

GreenTALKS cu GEODIS România despre digitalizarea și sustenabilitate în logistică. Interviu cu Pierre Kosc VIDEO

22 octombrie 2024, 12:10

Tehnologii inspirate din plante

De la natură la știință: Tehnologii revoluționare inspirate de plante. Productivitatea poate crește cu peste 20%

18 ianuarie 2025, 10:20

#greenTALKS. Conservarea Munților Făgăraș, un model pentru Europa. Interviu cu Barbara și Christoph Promberger, directorii Fundației Conservation Carpathia

#greenTALKS. Conservarea Munților Făgăraș, un model pentru Europa. Interviu cu Barbara și Christoph Promberger, directorii Fundației Conservation Carpathia

2 decembrie 2024, 15:39

Salveaza Articolul

2 minute de citit

Guvernul aprobă achiziția a 12 trenuri cu hidrogen

Scris de: Green News | 22 iulie 2022, 08:14

guvernul-aproba-achizitia-a-12-trenuri-cu-hidrogen

Ministerul Transporturilor va cumpăra 12 trenuri cu hidrogen. Cele 12 trenuri cu hidrogen costă 174 de milioane de euro, potrivit notei de Fundamentare a unei hotărâri de guvern, dar întreținerea, reparațiile și alimentarea cu hidrogen pentru o perioadă de 30 de ani aproape un miliard de euro.

În PNRR, pe lângă finanțarea achiziției celor 12 trenuri cu hidrogen este prevăzută și refacerea/reînnoirea a două linii de tren: București – Pitești și Reșița – Voiteni.

Citește și:  ANALIZĂ Poluare cu 11,5 milioane de tone CO2 anual, de la mașinile pe motorină care circulă pe drumurile din România 

În ultimii 15 ani, în România, nu s-au făcut achiziții publice de material rulant nou destinate transportului feroviar public de călători, operatorul de transport feroviar de călători cu capital de stat nu a achiziționat și nu are în parcul activ un număr suficient de material rulant care să deservească publicul călător, iar operatorii de transport feroviar de călători cu capital privat, care au intrat pe piața de transport feroviar din România, au achiziționat numai material rulant second hand, cu o vechime considerabilă, care nu mai corespunde din punct de vedere al cerințelor europene de calitate și siguranță, arată Ministerul de resort. 

Citește și: ANALIZĂ Soarele invizibil de pe acoperiș

Guvernul susține că introducere a automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen nu reprezintă o soluție pentru anularea programelor de electrificare în România, ci doar o alternativă ecologică la transportul cu tracțiune diesel de pe liniile încă neelectrificate. 

Rețeaua feroviară publică din România are, la nivelul anului 2021, o lungime de aproximativ 10.500 km, din care 64% sunt neelectrificați, tracțiunea electrică în sistem „clasic” de alimentare catenară-pantograf nefiind posibilă.

Sursa foto: Alsom