...
-+=
Știri

Smart City

Lifestyle

#greenTALKS

Soluții

CSR

Articole salvate

Stiri

Smart City

Lifestyle

#GREENTALKS

Solutii

CSR

#greenTALKS

#GreenTALKS, Interviu cu Alexandra Petcu, coordonator Laborator Digital Verde UVT: „Tehnologia este un mijloc, nu un scop, pentru a atinge obiectivele dezvoltării durabile” VIDEO

13 decembrie 2024, 17:42

GreenTALKS cu GEODIS România despre digitalizarea și sustenabilitate în logistică. Interviu cu Pierre Kosc VIDEO

GreenTALKS cu GEODIS România despre digitalizarea și sustenabilitate în logistică. Interviu cu Pierre Kosc VIDEO

22 octombrie 2024, 12:10

Gestionarea deșeurilor, o urgență globală cu soluții la îndemână spune Marc Tijhuis, reprezentantul ISWA: Tendința este alarmantă

Gestionarea deșeurilor, o urgență globală cu soluții la îndemână spune Marc Tijhuis, reprezentantul ISWA: Tendința este alarmantă

15 aprilie 2025, 16:15

Salveaza Articolul

2 minute de citit

Guvernul aprobă achiziția a 12 trenuri cu hidrogen

Scris de: Green News | 22 iulie 2022, 08:14

guvernul-aproba-achizitia-a-12-trenuri-cu-hidrogen

Ministerul Transporturilor va cumpăra 12 trenuri cu hidrogen. Cele 12 trenuri cu hidrogen costă 174 de milioane de euro, potrivit notei de Fundamentare a unei hotărâri de guvern, dar întreținerea, reparațiile și alimentarea cu hidrogen pentru o perioadă de 30 de ani aproape un miliard de euro.

În PNRR, pe lângă finanțarea achiziției celor 12 trenuri cu hidrogen este prevăzută și refacerea/reînnoirea a două linii de tren: București – Pitești și Reșița – Voiteni.

Citește și:  ANALIZĂ Poluare cu 11,5 milioane de tone CO2 anual, de la mașinile pe motorină care circulă pe drumurile din România 

În ultimii 15 ani, în România, nu s-au făcut achiziții publice de material rulant nou destinate transportului feroviar public de călători, operatorul de transport feroviar de călători cu capital de stat nu a achiziționat și nu are în parcul activ un număr suficient de material rulant care să deservească publicul călător, iar operatorii de transport feroviar de călători cu capital privat, care au intrat pe piața de transport feroviar din România, au achiziționat numai material rulant second hand, cu o vechime considerabilă, care nu mai corespunde din punct de vedere al cerințelor europene de calitate și siguranță, arată Ministerul de resort. 

Citește și: ANALIZĂ Soarele invizibil de pe acoperiș

Guvernul susține că introducere a automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen nu reprezintă o soluție pentru anularea programelor de electrificare în România, ci doar o alternativă ecologică la transportul cu tracțiune diesel de pe liniile încă neelectrificate. 

Rețeaua feroviară publică din România are, la nivelul anului 2021, o lungime de aproximativ 10.500 km, din care 64% sunt neelectrificați, tracțiunea electrică în sistem „clasic” de alimentare catenară-pantograf nefiind posibilă.

Sursa foto: Alsom