-+=
Știri

Smart City

Lifestyle

#greenTALKS

Soluții

CSR

Articole salvate

Stiri

Smart City

Lifestyle

#GREENTALKS

Solutii

CSR

Știri fresh

fructe de mare

Fructele de mare conțin cantități mari de microplastice, relevă un nou studiu

13 ianuarie 2025, 10:02

Deșeuri textile pentru reciclare

Prima localitate în care a început colectarea deșeurilor textile. Containerele sunt păzite de Poliția Locală

13 ianuarie 2025, 08:30

Florile de nuc își schimbă sexul în fiecare sezon de 40 de milioane de ani

13 ianuarie 2025, 07:30

Ministrul Mediului, Mircea Fechet: Monitorizăm îndeaproape Marea Neagră, unde efectele dezastrului ecologic de la Kerci sunt evidente

12 ianuarie 2025, 12:42

#greenTALKS

#greenTALKS cu Ioana Botezatu, Head of CSR la SG GSC India & Romania, despre digitalizare și sustenabilitate în practică: "Este esențial să mă gândesc ce fac eu ca să-mi reduc consumul"

#greenTALKS cu Ioana Botezatu, Head of CSR la SG GSC India & Romania, despre digitalizare și sustenabilitate în practică: „Este esențial să mă gândesc ce fac eu ca să-mi reduc consumul”

11 noiembrie 2024, 12:04

GreenTALKS cu GEODIS România despre digitalizarea și sustenabilitate în logistică. Interviu cu Pierre Kosc VIDEO

GreenTALKS cu GEODIS România despre digitalizarea și sustenabilitate în logistică. Interviu cu Pierre Kosc VIDEO

22 octombrie 2024, 12:10

Cum a fost la Climate Change Summit în București! Zeci de speakeri au propus soluții pentru mii de oameni live și milioane de vizualizări online

Climate Change Summit la București. Cum s-a văzut evenimentul prin ochii Green News + interviurile care contează FOTO și VIDEO

20 octombrie 2024, 16:17

Salveaza Articolul

3 minute de citit

În România nu s-a redus poluarea

Scris de: Green News | 2 mai 2022, 09:44

in-romania-nu-s-a-redus-poluarea

Calitatea aerului este afectată și de parcul auto învechit, dar și de creșterea emisiilor de CO2. Ministrul interimar al Mediului, Tanczos Barna, a discutat cu primarii marilor orașe, cele vizate de procedura de infringement declanșată cu peste 10 ani în urmă de Comisia Europeană. El a spus că cele mai mari probleme cu poluarea sunt în București, unde s-au introdus cele mai puține măsuri pentru îmbunătățirea calității aerului, ne informează Digi24.

„Dacă nu reușim să demonstrăm Comisiei Europene că autoritățile locale iau și măsuri concrete de îmbunătățire a aerului, procedura de infringement nu se va opri, va merge până la capăt, asta însemnând inclusiv sancționarea României.

Am vorbit cu 4 din cei 5 primari unde sunt cele mai mari probleme, referitor la măsurile care sunt luate la nivelul fiecărei autorități administrative locale. Unele nu au plan de îmbunătățire aprobat, iar altele au, dar măsurile nu sunt efective. Fiecare măsură trebuie cuantificată în reducerea poluării. La discuții am prezentat situația infringementului, am discutat despre măsurile luate de cele patru administrații publice locale”, a spus la Digi24 Tanczos Barna.

Potrivit acestuia, ca situația să nu se înrăutățească, trebuie să se implementeze măsuri de restricționare a traficului în anumite zone unde poluarea e mare și să se găsească soluții pentru a reduce numărul de apartamente care se încălzesc cu soluții poluatoare. Pe termen mediu și lung e nevoie de abordare generală pe tot ce se va construi, astfel încât să nu se mai permită instalarea centralelor individuale, a adăugat ministrul interimar.

Pe de altă parte, trebuie găsite soluții de reducere a numărului de mașini care poluează foarte mult.

„Am vorbit și despre obligația României de a reduce numărul de mașini mai vechi de 15 ani. Rezidențialul e o sursă importantă de poluare. În perspectiva lunilor noiembrie – februarie, impactul va fi mai mare în aceste orașe. Cele mai mari probleme sunt în București, unde traficul e o problemă uriașă și nu văd soluții, măsuri pentru a reduce traficul în centru. Nu se discută de benzi speciale pentru transportul în comun, despre soluții de încurajare a transportului în comun ca metodă alternativă. La Cluj, vinerea, transportul public e gratuit, așa că și în celelalte zile e folosit mai mult.

În București nu avem încă management inteligent al transportului, nu văd nicio asumare pe termen mediu și lung pe ce înseamnă rezidențial, e nevoie de investiții pe asfaltarea străzilor.

Am avut mai multe întâlniri în ultimul an cu primarul Bucureștiului, dar nu avem rezultate și măsuri foarte concrete. De aceea am formulat și un punct de vedere dur privind Capitala, dar e nevoie de o implicare mai ambițioasă din partea primarului general, a primarilor de sectoare, pentru ca Bucureștiul să se transforme”, a afirmat Tanczos Barna.

În ceea ce privește taxarea mașinilor mai vechi de 15 ani, ministrul a vorbit că trebuie stimulată scoaterea lor din circuit: „Să le descurajăm prin îngreunarea înmatriculărilor sau majorarea taxelor la anumite categorii de mașini, dar în balanță trebuie să avem și stimulare și coerciție. Probabil anul viitor va trebui să ne încadrăm cu aceste măsuri pentru a ne încadra și în termenul asumat”.