-+=
Știri

Smart City

Lifestyle

#greenTALKS

Soluții

CSR

Articole salvate

Stiri

Smart City

Lifestyle

#GREENTALKS

Solutii

CSR

Știri fresh

Sute de parcuri solare pentru primării

România, câştig de cauză într-un dosar privind energia regenerabilă. Investitorii care au dezvoltat 31 de centrale fotovoltaice, obligați să plătească milioane de euro

22 ianuarie 2025, 12:02

Misterul moștenitorilor Parcului IOR: Terenul retrocedat rămâne captiv între procese și nepăsare

22 ianuarie 2025, 11:09

Șacalii din Delta Dunării, problematici! Recomandările autorităților: „Limitarea numărului de șacali se face prin limitarea accesului la hrană, și nu prin împușcare”

Șacalii din Delta Dunării, problematici! Recomandările autorităților: „Limitarea numărului de șacali se face prin limitarea accesului la hrană, și nu prin împușcare”

22 ianuarie 2025, 10:01

Patru parcuri fotovoltaice construite in Gorj

Licitație de 1,2 miliarde de lei pentru patru parcuri fotovoltaice noi la Rovinari și Turceni în județul Gorj

22 ianuarie 2025, 09:00

#greenTALKS

green-talks-cu-gemma-webb-ceo-si-presedinte-al-returo-sgr-romania-un-model-de-succes-in-reciclare-sau-cum-sustenabilitatea-devine-realitate-video

GREEN TALKS cu Gemma Webb, CEO și președinte al RetuRO-SGR. România, un model de succes în reciclare sau cum sustenabilitatea devine realitate VIDEO

19 august 2024, 08:56

#greenTALKS Valentin Krancevic: „Let’s Do It, Romania! este locul unde oamenii se schimbă și devin parte din soluție” - VIDEO

#greenTALKS Valentin Krancevik: „Let’s Do It, Romania! este locul unde oamenii se schimbă și devin parte din soluție” – VIDEO

30 octombrie 2024, 09:02

Cum a fost la Climate Change Summit în București! Zeci de speakeri au propus soluții pentru mii de oameni live și milioane de vizualizări online

Climate Change Summit la București. Cum s-a văzut evenimentul prin ochii Green News + interviurile care contează FOTO și VIDEO

20 octombrie 2024, 16:17

Salveaza Articolul

3 minute de citit

Lidl România investește 150.000 de lei în renovarea castelului Bánffy din Bonțida

Scris de: Green News | 2 mai 2022, 09:44

lidl-romania-investeste-150-000-de-lei-in-renovarea-castelului-banffy-din-bontida

Continuându-și angajamentul de a investi în comunitățile unde își desfășoară activitatea, Lidl România se implică pentru al treila an consecutiv în renovarea castelului Bánffy din Bonțida. În 2021, retailerul și-a propus ca, pentru pentru fiecare recipient PET sau doză de aluminiu colectată prin intermediul aparatelor de colectare selectivă automată din incinta EC_Special, să doneze câte 1 leu pentru restaurarea monumentului. Deși, pe perioada celor 10 zile de festival, participanții au colectat aproximativ 5.000 de recipiente prin intermediul acestor aparate, Lidl a decis să doneze150.000 de lei, pentru a acoperi toată suma necesară pentru lucrările de renovare și modernizare.

Odată cu donația de 150.000 de lei de anul acesta, Lidl România a investit peste 340.000 de lei în renovarea castelului Bánffy din Bonțida, din 2019 și până acum, în calitate de partener strategic al Electric Castle. Cu ajutorul Lidl, au fost realizate lucrări precum construcția unor scări interioare și a unei rampe de acces din interiorul clădirii. Suma donată în 2021 va fi folosită pentru restaurarea unor porți și uși aferente clădirii principale și de la grajduri, precum și dezvoltarea infrastructurii pentru a facilita accesul turiștilor la castelul Banffy.

Inițiativa de a investi și anul acesta în renovarea monumentului face parte din programul Environment First, prin care Lidl România și Electric Castle și-au propus să reducă amprenta ecologică a festivalului, dar și să dezvolte o conștiință eco în rândul participanților la festival. Programul a vizat și alte inițiative, derulate în cadrul EC_Special, în perioada 6 – 15 august 2021, la Bonțida și în Cluj-Napoca. Astfel, în parteneriat cu GreenPoint Management, Lidl România a amplasat trei aparate de colectare separată automată, cu ajutorul cărora au fost colectate aproximativ 5.000 de recipiente PET și doze de aluminiu. Totodată, retailerul a amplasat, în cadrul festivalului, 20 de stații de colectare separată pentru deșeuri reciclabile și resturi menajere, unde au fost strânse 5,2 tone de plastic și metal, precum și aproape 1,4 tone de carton, care au fost trimise spre centre de reciclare.

Toate inițiativele Lidl România în domeniul reducerii cantității de deșeuri din plastic se înscriu în strategia REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Aceasta cuprinde cinci zone de acțiune – de la reducerea cantității de plastic din ambalaje și regândirea design-ului acestora, la reciclare și eliminarea completă a acestui material, până la inovare și educare în domeniu.