Solutii

Reuters: Marii producători de camioane pariază pe hidrogen pentru a prelungi durata de viață a motoarelor cu combustie

4
min
1/8/2024

Unii dintre cei mai mari producători de camioane din lume, printre care Volvo și MAN, recondiționează motoarele cu combustie pentru a funcționa cu hidrogen cu emisii reduse, în locul motorinei poluante, o soluție rapidă și cu costuri reduse la provocarea tranziției energetice, care ar putea da o nouă șansă de viață tehnologiei aflate pe moarte, scrie Reuters.

Industria mondială a construcției de camioane se confruntă cu un act complex de echilibrare pentru a ajunge la emisii zero. Bateriile electrice sunt prea grele pentru operațiunile de transport de marfă pe distanțe lungi și necesită mult timp pentru încărcare. Utilizarea pilelor de combustie pe bază de hidrogen pentru a genera electricitate reduce greutatea și extinde autonomia camioanelor, dar trecerea la această tehnologie este costisitoare, deoarece companiile trebuie să proiecteze noi sisteme de camioane.

Reuters: Marii producători de camioane pariază pe hidrogen pentru a prelungi durata de viață a motoarelor cu combustie

Acesta este motivul pentru care producătorii de camioane și furnizorii acestora și-au mutat atenția imediată asupra dezvoltării motoarelor cu combustie pe bază de hidrogen, ca o soluție mai rapidă și mai ieftină care se poate baza pe liniile de producție existente, care au fost ani de zile un motor economic cheie pentru țări precum Germania, au declarat pentru Reuters directorii marilor mărci de camioane și furnizorii acestora, arată Reuters.

Îngrijorările cu privire la ceea ce se va întâmpla cu miile de locuri de muncă din fabricile de motoare au crescut pe măsură ce producătorii de camioane se orientează către opțiuni de baterii și pile de combustie.

„Toată lumea lucrează la acest lucru”, a declarat Reiner Roessner, vicepreședinte pentru vânzări la divizia de motoare a MAN Truck & Bus SE, parte a Volkswagen, unitatea de camioane Traton, chiar dacă hidrogenul verde produs din surse regenerabile nu este încă disponibil pe scară largă.

„De îndată ce hidrogenul va fi disponibil, cererea pentru arderea hidrogenului va crește”.

MAN va livra anul viitor clienților europeni aproximativ 200 de camioane pe hidrogen

În cadrul primului său proiect pilot, MAN va livra anul viitor clienților europeni aproximativ 200 de camioane cu motoare care funcționează cu hidrogen pentru a le testa în flotele lor, un pas esențial pe calea către producția de masă.

Constructorii de camioane continuă să investească în dezvoltarea pilelor de combustie pe bază de hidrogen, deoarece susțin că există loc pentru ca ambele tehnologii să coexiste pentru diferite tipuri de vehicule și utilizări.

Constructorul suedez de camioane Volvo AB, care spune că va avea, de asemenea, camioane cu pile de combustie pe hidrogen „disponibile comercial în a doua jumătate a acestui deceniu”, planifică testarea de către clienți a modelelor cu motoare cu combustie pe hidrogen începând cu 2026.

Motoarele cu combustie pe hidrogen „nu vor reprezenta majoritatea” vânzărilor Volvo, a declarat directorul tehnologic Lars Stenqvist.

„Dar va fi un volum substanțial”, a continuat acesta.

Anders Johansson, vicepreședinte pentru vehicule grele la Westport Fuel Systems din Vancouver, a declarat că firma sa a furnizat deja sisteme de alimentare pentru 6 000 de camioane cu motor cu combustie din Europa, care funcționează cu gaz natural sau biogaz și pot fi ușor adaptate la hidrogen.

Chiar dacă tehnologia este relativ matură, există provocări care trebuie depășite

Spre deosebire de pilele de combustie, arderea hidrogenului într-un motor poate produce unele emisii nocive despre care Michael Krueger, vicepreședinte senior pentru inginerie la principalul furnizor Bosch, a declarat că vor necesita un filtru.

Sistemul motor al Westport utilizează în prezent 1% motorină pentru a aprinde hidrogenul, care, potrivit lui Johansson, va fi redusă și înlocuită în cele din urmă cu un combustibil fără carbon.

De asemenea, camioanele cu hidrogen au nevoie de rezervoare presurizate care sunt mai mari decât cele utilizate pentru motorină, astfel încât firme precum Keyou, cu sediul la München, lucrează la diferite forme pentru a le micșora. De asemenea, rezervoarele trebuie să fie sigure în orice condiții, deoarece hidrogenul este un gaz foarte inflamabil.

De departe, cea mai mare problemă atât pentru motoarele cu combustie pe bază de hidrogen, cât și pentru pilele de combustie este disponibilitatea redusă a hidrogenului verde.

Uniunea Europeană și Statele Unite finanțează proiecte privind hidrogenul verde, alături de producători de camioane precum Daimler și giganți energetici precum BP. Lansarea a fost însă lentă, iar crearea unei infrastructuri de alimentare suficiente va dura ani de zile.

În ciuda provocărilor, furnizori importanți precum Bosch (ROBG.UL) și Cummins (CMI.N), deschide o filă nouă spun că producătorii de camioane au adoptat motorul cu combustie pe bază de hidrogen deoarece au deja fabrici și lanțuri de aprovizionare dedicate tehnologiei.

„Vrem să fim rapizi. Acesta este motivul pentru care această tehnologie are un rol de jucat”, a declarat Krueger de la Bosch.

Mai toți giganții auto caută variante mai sustenabile la actualele motoare cu combustie

Producătorii de camioane din Italia, Iveco Group și DAF, o unitate europeană a producătorului american de camioane PACCAR, lucrează, de asemenea, la opțiuni de combustie a hidrogenului.

Chiar săptămâna trecută, Daimler din Germania a prezentat două prototipuri de vehicule cu motor cu combustie pe hidrogen.

Compania americană Cummins va furniza modele de testare clienților din diferite regiuni în următorul an sau în următorii doi ani și ar trebui să aibă un produs gata de comercializare în termen de cinci ani, a declarat directorul tehnic Jonathan Wood.

În loc să lase flotele de camioane să aștepte ca hidrogenul verde să devină disponibil pe scară largă, unii producători și furnizori de camioane spun că motoarele cu combustie care funcționează cu gaz natural sau biogaz pot oferi o soluție provizorie, cu emisii mai reduse decât motorina.

sursa foto: Volvo.com