-+=
Știri

Smart City

Lifestyle

#greenTALKS

Soluții

CSR

Articole salvate

Stiri

Smart City

Lifestyle

#GREENTALKS

Solutii

CSR

Știri fresh

A revenit apa în Balta Comana după ce secase aproape de tot! Stăvilarul trebuie însă reparat

A revenit apa în Balta Comana după ce secase aproape de tot! Stăvilarul trebuie însă reparat

21 ianuarie 2025, 18:12

strategia-pentru-reducere-a-emisiilor-de-gaze

Nivelul de dioxid de carbon din atmosferă, în creștere! Ritm „incompatibil“ cu obiectivul de 1,5 grade Celsius

21 ianuarie 2025, 17:12

Moldova marchează un record de producție a energiei regenerabile în toiul crizei energetice

21 ianuarie 2025, 14:45

Alertă de poluare în București

Alertă de poluare a aerului în București! Concentrații foarte mari ale PM10 și PM 2,5 la nivelul Capitalei

21 ianuarie 2025, 14:03

#greenTALKS

#greenTALKS cu Ioana Botezatu, Head of CSR la SG GSC India & Romania, despre digitalizare și sustenabilitate în practică: "Este esențial să mă gândesc ce fac eu ca să-mi reduc consumul"

#greenTALKS cu Ioana Botezatu, Head of CSR la SG GSC India & Romania, despre digitalizare și sustenabilitate în practică: „Este esențial să mă gândesc ce fac eu ca să-mi reduc consumul”

11 noiembrie 2024, 12:04

#greenTALKS Valentin Krancevic: „Let’s Do It, Romania! este locul unde oamenii se schimbă și devin parte din soluție” - VIDEO

#greenTALKS Valentin Krancevik: „Let’s Do It, Romania! este locul unde oamenii se schimbă și devin parte din soluție” – VIDEO

30 octombrie 2024, 09:02

green-talks-cu-gemma-webb-ceo-si-presedinte-al-returo-sgr-romania-un-model-de-succes-in-reciclare-sau-cum-sustenabilitatea-devine-realitate-video

GREEN TALKS cu Gemma Webb, CEO și președinte al RetuRO-SGR. România, un model de succes în reciclare sau cum sustenabilitatea devine realitate VIDEO

19 august 2024, 08:56

Salveaza Articolul

4 minute de citit

Ministerul Infrastructurii din Ucraina spune oficial că a dublat adâncimea canalului Bâstroe în ultimul an. Ambasada Ucrainei negase

Scris de: Green News | 20 februarie 2023, 12:46

ministerul-infrastructurii-din-ucraina-spune-oficial-ca-a-dublat-adancimea-canalului-bastroe-in-ultimul-an-ambasada-ucrainei-negase

Într-un comunicat de pe 17 februarie al Ministerului Infrastructurii ucrainean, intitulat „Dezvoltarea Clusterului portuar dunărean: navele cu un pescaj de 6,5 metri pot trece acum prin estuarul Bâstroe”, se arată că adâncimea canalului omonim s-a dublat.

Ucrainenii invocă o colaborare cu Comisia Europeană

„Potrivit unui ordin emis de portul Izmail la 16 februarie, pe tronsonul de la kilometrul 0 al gurii Bâstroe al fluviului Dunărea până la kilometrul 77 al gurii Chilia, pescajul navelor este de 6,5 metri, iar de la kilometrul 77 până la kilometrul 116 al gurii Chilia – de 7 metri.

La începutul invaziei (rusești – n.r.) la scară largă, pescajul maxim era de numai 3,9 metri.

Creșterea pescajului a făcut parte din programul <Solidarity Lanes> al UE, care are ca scop promovarea dezvoltării unor rute logistice alternative pentru exporturile ucrainene.

<În ultimul an, Clusterul portuar dunărean și-a dezvoltat semnificativ capacitatea de export. Numai din luna martie a anului trecut, transbordarea mărfurilor în porturile Izmail, Reni și Ust-Dunaisk a crescut de trei ori. În total, peste 17 milioane de tone de produse au fost exportate din aceste porturi, inclusiv peste 11 milioane de tone de produse alimentare.

Această dinamică și problemele încă existente în ceea ce privește exporturile prin porturile maritime fac din dezvoltarea infrastructurii din regiunea Dunării o prioritate pentru noi. Ca parte a acestei activități și datorită succesului Forțelor Armate ucrainene în Marea Neagră, am deschis deja estuarul Bâstroe pentru navigație și am crescut capacitatea de transbordare a portului. De asemenea, continuăm dragarea în partea ucraineană a Dunării.

Mai poți citi: MAE insistă că nu s-a cerut acordul României de către Comisia Europeană pentru adâncirea Canalului Bâstroe. Ucraina neagă că ar extinde canalul

Am reușit să creștem pescajul admis pentru nave pentru prima dată de la independența Ucrainei. Acest lucru ne va permite să asigurăm o navigație mai eficientă și mai sigură între Marea Neagră și fluviul Dunărea, precum și să creștem traficul de mărfuri prin porturile dunărene.

Le sunt recunoscător partenerilor noștri europeni pentru că au sprijinit acest proiect în cadrul programului ‘Drumurile solidarității’>”, a declarat Oleksandr Kubrakov, viceprim-ministru pentru reconstrucția Ucrainei și ministru al Comunităților, Teritoriilor și Dezvoltării Infrastructurii.

Creșterea pescajului navelor pentru trecerea prin estuarul Bystre la nivelul specificat a fost posibilă prin eliminarea efectelor derapajului, îndepărtarea sedimentelor din sol, eliminarea fisurilor și restabilirea caracteristicilor pașaportului în apele porturilor maritime ucrainene.

Lucrările de întreținere pe partea ucraineană a Dunării se desfășoară în cooperare cu Comisia Europeană, România și Comisia Dunării. Această organizație guvernamentală internațională este responsabilă pentru asigurarea și dezvoltarea navigației libere pe Dunăre pentru navele comerciale.”, se arată în comunicatul ministerului ucrainean.

Premierul Ciucă încă cercetează

Premierul Nicolae Ciucă a declarat luni că „orice excedere” de la lucrări de întreţinere pe canalul Bâstroe va fi clarificată între România şi Ucraina şi că în acest caz va fi sesizată Comisia Europeană.

„Schimbul de documente între instituţiile din România şi cele din Ucraina, inclusiv ultimul răspuns al Ambasadei Ucrainei la Bucureşti, redă faptul că lucrările au fost unele de întreţinere şi nu de adâncire a şenalului navigabil. (…) Tot ce am realizat noi instituţional vizează menţinerea activităţilor părţii ucrainene pe canalul Bâstroe în limita lucrărilor de întreţinere. Orice excedere a acestor lucrări va fi clarificată între autorităţile din România şi cele din Ucraina şi va fi sesizată Comisia Europeană. (…) Se discută cât se poate de concret cu autorităţile din Ucraina. Ministrul Aurescu a vorbit sâmbătă cu ministrul de Externe Kuleba şi au clarificat cât se poate de bine acest subiect, legat de ce se desfăşoară”, a spus Ciucă.

El a afirmat că nu are informaţii că lucrările pe canalul Bâstroe s-ar fi realizat cu bani europeni.
„Cert este că anul trecut, pe documentele care au fost puse la dispoziţie de Ministerul Afacerilor Externe, nu a existat un acord al MAE în acest sens”, a adăugat Ciucă.

foto: Twitter/Ministry of Infrastructure of Ukraine