...
-+=
Știri

Smart City

Lifestyle

#greenTALKS

Soluții

CSR

Articole salvate

Stiri

Smart City

Lifestyle

#GREENTALKS

Solutii

CSR

#greenTALKS

#GreenTALKS, Interviu cu Alexandra Petcu, coordonator Laborator Digital Verde UVT: „Tehnologia este un mijloc, nu un scop, pentru a atinge obiectivele dezvoltării durabile” VIDEO

13 decembrie 2024, 17:42

#GreenTALKS Între Vecini

GreenTalks Între Vecini sau cum se construiesc comunități mai unite și orașe sustenabile: „Credem că adevărata schimbare vine din comunitate” VIDEO

30 ianuarie 2025, 16:10

GreenTalks cu Oliver Bolton, CEO Earthly: Inovația și colaborarea, cheia sustenabilității VIDEO

GreenTalks cu Oliver Bolton, CEO Earthly: Inovația și colaborarea, cheia sustenabilității VIDEO

5 martie 2025, 13:06

Salveaza Articolul

4 minute de citit

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, avertizează cu demiterea conducerii Romsilva în contextul controverselor privind accesul auto prin Pădurea Băneasa

Scris de: News Green | 4 iunie 2025, 10:00

Ministrul mediului Mircea Fechet
Sursa: Facebook/ Mircea Fechet

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat că va lua măsuri administrative ferme, inclusiv demiterea întregii conduceri a Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva și a Direcției Silvice Ilfov, în cazul în care va fi permis traficul auto pe un drum forestier din Pădurea Băneasa.

„Pădurea Băneasa nu este o autostradă și nu va deveni niciodată un spațiu de tranzit auto doar pentru confortul unor dezvoltatori sau al unor șoferi grăbiți”, a subliniat ministrul într-o postare publică, conform Antena 3.

Fechet a reiterat că se opune categoric deschiderii circulației auto prin zonă, precizând că nu a fost informat sau consultat cu privire la eventualele demersuri în acest sens.

„Voi demite întreaga conducere a Regiei Naționale a Pădurilor, împreună cu conducerea Direcției Silvice Ilfov, dacă se deschide drumul forestier prin pădurea Băneasa. Sunt total împotriva accesului cu autoturisme în pădure, m-am opus de la început – deși nu am fost informat sau consultat în legătură cu o astfel de decizie – pentru că vorbim despre mii de mașini care ar transforma un drum forestier într-o autostradă”, a afirmat acesta.

Interpretarea greșită a Codului Silvic

Ministrul a atras atenția și asupra interpretărilor abuzive ale legislației silvice, menționând că „cine interpretează greșit Codul Silvic nu face decât să încalce legea”. De asemenea, el a criticat faptul că discuțiile privind acest subiect au fost reluate într-un moment în care atenția publică este concentrată asupra altor situații de criză, precum inundațiile sau incidentul de la Salina Praid:

„E halucinant modul în care, într-un moment când atenția publică este îndreptată pe subiectul inundațiilor și al dezastrului de la Salina Praid, singura urgență a unora este cum să ocolească legea și să răspundă unor interese care sfidează bucureștenii”.

Fechet a mai precizat că eventualele negocieri între Romsilva și reprezentanții dezvoltatorului ansamblului Greenfield nu au fost realizate cu acordul său și a calificat posibilitatea transformării drumului forestier într-o arteră de circulație drept „o palmă dată milioanelor de bucureșteni”.

Reacția ministrului a venit în urma unei scrisori deschise transmise de mai multe organizații civice către autoritățile competente, în care se solicita oprirea urgentă a inițiativelor de deschidere a drumurilor forestiere către traficul auto în Pădurea Băneasa.

Protejarea spațiului forestier urban

Fechet a adus în discuție și modul în care autoritatea statului este percepută în aceste circumstanțe: „Este revoltător schimbul de mesaje care circulă pe WhatsApp, pe grupuri, prin care autoritatea statului român este redusă la cea a unui simplu spectator ajuns în situația de a cere voie unui privat pentru a intra pe propriul domeniu public”. Acesta a adăugat: „Pentru că, da, privații care și-au făcut un obiectiv din drumul forestier din Băneasa sunt de acord cu accesul auto, dar doar dacă și Direcția Silvică primește permisiunea să folosească barierele (!)”.

Ministrul a subliniat importanța păstrării caracterului natural și protejat al pădurii, menționând că „nu voi accepta ca o instituție publică, Romsilva, să devină prizoniera unor interese private, în loc să apere interesul românilor și patrimoniul natural al României. Pădurea Băneasa nu este o autostradă și nu va deveni niciodată un spațiu de tranzit auto doar pentru confortul unor dezvoltatori sau al unor șoferi grăbiți! Acest drum forestier a fost creat pentru gestionarea durabilă a pădurii, nu pentru a satisface ambițiile unor grupuri de interese care văd în pădure un simplu culoar de trafic”.

În încheiere, Fechet a reafirmat angajamentul său pentru protejarea ultimului spațiu forestier urban al Capitalei: „Vreau să protejăm, prin toate mijloacele legale, ultima pădure urbană a Capitalei, locul în care oamenii își găsesc liniștea, relaxarea și oxigenul. Nu sunt de acord să cedăm niciun metru pătrat din Pădurea Băneasa traficului auto și voi face tot ce ține de mine, ca ministru al Mediului, pentru a opri orice tentativă de abuz. Pădurea este a tuturor, nu a unora care o privesc doar ca pe o oportunitate imobiliară sau ca pe un drum de scurtătură”.

Potrivit ministrului, persoanele care au semnat documente fără temei legal sau au inițiat demersuri ce ar duce la transformarea pădurilor în drumuri auto vor fi trase la răspundere.