Guvernul României a purtat discuții cu producătorul auto Dacia-Renault privind posibilitatea fabricării unui model electric la uzina din Mioveni, potrivit unor surse guvernamentale citate de TechRider.
Conform acelorași surse, discuțiile s-au desfășurat direct cu reprezentanții companiei franceze, iar aceștia urmează să prezinte un plan de investiții. Acesta ar putea include și un eventual sprijin din partea statului român. Nu este vorba despre construirea unei noi unități de producție, ci despre extinderea celei existente la Mioveni, potrivit economedia.ro.
Decizia finală aparține Dacia-Renault și nu a fost încă stabilită.
CEO-ul Renault, Luca de Meo, a anunțat că Dacia va începe producția unui model electric în Europa începând cu jumătatea anului 2026, fără a preciza însă locația exactă. Separat, compania a confirmat că a treia generație a modelului Sandero va include o versiune electrică, dar aceasta va fi lansată abia la sfârșitul anului 2027.
Dacă proiectul se va concretiza, modelul electric Dacia ar urma să fie al doilea vehicul de acest tip fabricat în România, după Ford Puma E, produs la Craiova. Ford a anunțat deja planuri pentru asamblarea de baterii pentru vehicule electrice la uzina sa din Craiova. De asemenea, Ford Otosan va începe în acest an producția versiunilor electrice ale modelelor Ford Transit Courier, Ford Tourneo Courier și Puma Gen-E, ca parte a unei investiții de 490 milioane de euro, anunțată în 2022.
Potrivit declarațiilor lui Luca de Meo, modelul electric Dacia ar trebui să fie lansat la mijlocul anului 2026, cu aproximativ un an înaintea noii generații Sandero. Acesta se va baza pe platforma Renault Twingo electric, dar va avea un preț mai accesibil, estimat la sub 18.000 de euro.
În prezent, uzina Dacia de la Mioveni produce modelele Logan, Sandero, Duster, Jogger și Bigster. Primul model electric al mărcii, Dacia Spring, este fabricat în China.