-+=
Știri

Smart City

Lifestyle

#greenTALKS

Soluții

CSR

Articole salvate

Stiri

Smart City

Lifestyle

#GREENTALKS

Solutii

CSR

Știri fresh

Nu arunca nimic, donează! SocialXChange, soluția pentru o comunitate mai bună în Sectorul 6

15 ianuarie 2025, 10:07

Miercuri, 15 ianuarie, ultima zi în care Kaufland dublează valoarea garanției SGR, direct în Kaufland Card

Miercuri, 15 ianuarie, ultima zi în care Kaufland dublează valoarea garanției SGR, direct în Kaufland Card

15 ianuarie 2025, 09:15

Biodiversitatea din Delta Dunarii va fi studiata de specialisti

Centru de cercetare pentru analiza biodiversității, unic la nivel european, construit în Delta Dunării

15 ianuarie 2025, 08:20

Oamenii de știință chinezi plănuiesc o stație solară uriașă în spațiu, capabilă să colecteze mai multă energie decât tot petrolul Pământului

15 ianuarie 2025, 07:37

#greenTALKS

#GreenTALKS, Interviu cu Alexandra Petcu, coordonator Laborator Digital Verde UVT: „Tehnologia este un mijloc, nu un scop, pentru a atinge obiectivele dezvoltării durabile” VIDEO

13 decembrie 2024, 17:42

#greenTALKS la Climate Change Summit. Provocările și soluțiile gestionării apei în contextul schimbărilor climatice. Interviu cu Håkan Tropp VIDEO

#greenTALKS la Climate Change Summit. Provocările și soluțiile gestionării apei în contextul schimbărilor climatice. Interviu cu Håkan Tropp VIDEO

4 noiembrie 2024, 15:36

green-talks-cu-gemma-webb-ceo-si-presedinte-al-returo-sgr-romania-un-model-de-succes-in-reciclare-sau-cum-sustenabilitatea-devine-realitate-video

GREEN TALKS cu Gemma Webb, CEO și președinte al RetuRO-SGR. România, un model de succes în reciclare sau cum sustenabilitatea devine realitate VIDEO

19 august 2024, 08:56

Salveaza Articolul

3 minute de citit

Tanzos Barna: S-a ajuns în situația hilară în care unele mașini second-hand să fie mai scumpe decât cele noi

Scris de: Green News | 5 mai 2022, 10:05

programul-asteptat-de-multi-romani-ce-se-intampla-cu-masinile-mai-vechi-de-15-ani

Până în 2026 acestea vot trebui scoase din circulație, drept urmare Executivul va da un ajutor pentru schimbarea lor cu unele noi.

Tanczos Barna a anunțat că, până în 2026, peste 250.000 de mașini mai vechi de 15 ani vor trebui să fie scoase din circulație. Renunțarea la aceste mașini vechi este una dintre condițiile impuse României de la Bruxelles pentru a putea accesa fonduri europene pentru construcția de autostrăzi.

Pentru atingerea acestui obiectiv este nevoie de un proiect de lege care să încurajeze achiziția de autoturisme noi. În momentul de față, există deja două astfel de proiecte, însă autoritățile spun că, pentru atingerea țintelor asumate, este nevoie de un al treilea program care va fi lansat pe 1 iulie.

Este vorba despre așa numitul program Rabla 2 care are ca scop încurajarea casării vehiculelor vechi. Acesta își propune acordarea unei prime de 3.000 de lei care va fi plătită pred administraţiilor locale, maşinile mai vechi de 15 ani. Jumătate din această sumă ar urma să fie asigurată asigurată de autoritățile publice locale, iar restul de către Agenţia Fondului pentru Mediu de la Ministerul Mediului.

Citește și: Tanczos Barna: Am văzut ce înseamnă România turistică, ce dezastru poate să rămână după turiştii iresponsabili

„Până la 1 iunie  va trebui să agreem modalitatea de implementare a acestui program. Vom putea scoate din circulație  anual 133.000 de mașini pentru că avem la bugetul AFM 600 milioane de lei pe trei ani, vom asigra finanțare parțială, de 50%, dar dacă autoritățile locale vor veni alături de noi, vom putea scpate mai multe mașini din circulație”, a declata Tanczos Barna.

Totuși, ministrul Mediului spune că sunt probleme mari cu cele două programe aflate în desfășurare – Rabla Clasic și Rabla Plus – care se desfășoară foarte greu din cauza întârzierilor la livrarea de autoturisme noi.

Tanczos Barna spune că s-a ajuns în cazul anumitor mărci de autoturisme s-a ajuns ca modelele second hand să fie mai scumpe decât cele noi. El spune că sunt posibile modificări ale programelor Rabla Clasic și Rabla Plus din cauza problemelor legate întârzierea la livrare a modelelor noi.

Citește si: În mijlocul navelor din portul Rotterdam, vacile plutesc pe apă pentru a proteja mediul înconjurător

„Pe piața auto sunt mari probleme. Nu se mai asigură niciun termen de livrare. Mașinile noi se aduc din ce în ce mai greu. Avem probleme și în ceea ce privește programele Rabla Clasic și Rabla Plus.

Aproape săptămânal au loc discuții între reprezentanții dealerilor și ai producătorilor și AFM pentru a modela, opera schimbări în programele Rabla Clasic și Rabla PLus, în interesul producătorilor autohtoni și al dealerilor.

Din păcate s-a ajuns în situații hilare: mașinile second hand să fie mai scumpe decât cele noi, la anumite mărci și modele, pentru că industria nu mai poate livra mașini noi”, a declarat ministrul Mediului.

Sursa foto: Facebook