Nestlé România a continuat şi în 2024 proiectul ”Pădurea de Miere”, parte din angajamentul companiei faţă de mediul înconjurător, plantând încă 20.000 de salcâmi pe o suprafaţă de patru hectare pe raza comunei Chiselet, judeţul Călăraşi, la aproximativ 80 de km sud-est de Bucureşti.
Peste 250 de voluntari, angajaţi şi parteneri Nestlé, precum şi din partea Asociaţiei Re-Autentic, au participat voluntar la plantarea celor 20.000 de puieţi de salcâm în Chiselet, aproape de Dunăre, continuând astfel campania de reîmpădurire în zona de câmpie a Munteniei în cadrul căreia au fost deja plantaţi în total 85.000 de salcâmi. Din 2020 până în prezent, Nestlé România a plantat 110.000 de copaci.
Peste 20.000 de salcâmi plantați doar în 2024 în ”Pădurea de Miere”
Pădurea de Miere este un concept inovator lansat de Nestlé România, combinând atât regenerarea forestieră pentru o mai bună absorbţie a dioxidului de carbon (CO2) din atmosferă, dar şi crearea unui ecosistem atractiv apiculturii din ţara noastră, pentru că salcâmul este principala specie forestieră meliferă din România.
”Din perspectiva sustenabilităţii, impactul unei păduri de salcâm este semnificativ în ceea ce priveşte reducerea amprentei de dioxid de carbon, prin procesul de fotosinteză, astfel încât o plantaţie de 4 ha poate absorbi peste 60 de tone CO2 anual, în condiţiile în care densitatea de plantare va fi una mai ridicată. Prin „Pădurea de Miere”, echipa Nestlé România şi partenerii lor îşi propun să creeze un impact pozitiv asupra ecosistemului local, sprijinind refacerea terenurilor şi stabilizarea biodiversităţii”, potrivit lui Cătălin Nechifor, Asociaţia Re-Autentic.
Ce vizează proiectul
Acest proiect vizează în mod concret refacerea solurilor afectate, susţinerea biodiversităţii şi crearea unui mediu armonios atât pentru oameni, cât şi pentru albine. În general, producţia de miere de salcâm la hectar se situează între 800 şi 2.000 kg, ceea ce înseamnă că pentru întreaga plantaţie de salcâm de 4 ha se pot obţine chiar şi 8 tone de miere, în condiţiile în care vor fi încurajaţi şi apicultorii locali şi promovaţi pe cale de consecinţă atât de autorităţile locale, cât şi cele judeţene.
”Pentru al patrulea an consecutiv, echipa Nestlé s-a implicat în mod direct şi nemijlocit în regenerarea patrimoniului forestier al României şi la crearea unui areal propice albinelor şi comunităţii apicultorilor din ţara noastră. Ne bucurăm că am găsit în Asociaţia Re-Autentic şi în Primăria comunei Chiselet parteneri alături de care să contribuim la măsuri concrete de prezervare a mediului şi ocrotire a biodiversităţii în România”, spune Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager, Nestlé România.
Prin acest efort, Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare şi băuturi din lume, a confirmat angajamentul în direcţia dezvoltării durabile, care include atingerea pragului de zero emisii nete până în 2050, tranziţia la energie regenerabilă în proporţie de 100%, dezvoltarea de ambalaje alternative, respectiv creşterea gradului de biodiversitate şi reducerea cantităţii de CO2 prin plantări de copaci.