...
-+=
Știri

Smart City

Lifestyle

#greenTALKS

Soluții

CSR

Articole salvate

Stiri

Smart City

Lifestyle

#GREENTALKS

Solutii

CSR

#greenTALKS

#GreenTALKS, Interviu cu Alexandra Petcu, coordonator Laborator Digital Verde UVT: „Tehnologia este un mijloc, nu un scop, pentru a atinge obiectivele dezvoltării durabile” VIDEO

13 decembrie 2024, 17:42

#greenTALKS. Conservarea Munților Făgăraș, un model pentru Europa. Interviu cu Barbara și Christoph Promberger, directorii Fundației Conservation Carpathia

#greenTALKS. Conservarea Munților Făgăraș, un model pentru Europa. Interviu cu Barbara și Christoph Promberger, directorii Fundației Conservation Carpathia

2 decembrie 2024, 15:39

GreenTalks cu Oliver Bolton, CEO Earthly: Inovația și colaborarea, cheia sustenabilității VIDEO

GreenTalks cu Oliver Bolton, CEO Earthly: Inovația și colaborarea, cheia sustenabilității VIDEO

5 martie 2025, 13:06

Salveaza Articolul

2 minute de citit

Puncte de încărcare „verzi” vor fi instalate în toată UE

Scris de: Green News | 6 iulie 2023, 06:36

puncte-incarcare-masini-electrice-hidrogen-instalate-ue

Autorităţile Uniunii Europene au convenit să instaleze puncte de încărcare electrică şi pe bază de hidrogen în întreaga regiune în următorii câţiva ani, în încercarea de a stimula tranziţia către energia verde, conform ZF.

Parlamentul European şi statele membre au ajuns la un acord privind instalarea de staţii de încărcare electrică pentru autoturisme cel puţin la fiecare 60 de kilometri pe drumurile cheie până în 2026, iar pentru camioane la intervale de 120 km, jumătate dintre acestea ar trebui să fie instalate până în 2028. Până în 2031, staţiile de realimentare cu hidrogen ar trebui să fie implementate cel puţin la fiecare 200 km.

În aceeaşi săptămână, autorităţile europene au ajuns la un acord istoric pentru a se asigura că toate maşinile noi vândute în UE vor fi lipsite de emisii până în 2035. Lipsa infrastructurii de încărcare este considerată unul dintre principalii factori care împiedică această tranziţie, şoferii invocând lipsa de autonomie.

Noile norme „vor garanta că şofatul şi încărcarea unei maşini de nouă generaţie sunt la fel de simple şi convenabile ca şi în cazul unei maşini pe benzină”, a spus Ismail Ertug, deputatul responsabil cu negocierile, adăugând: „Trebuie să decarbonizăm sectorul transporturilor, care este încă principala cauză a cantităţilor mari de emisii de carbon”.

De asemenea, UE vrea să se asigure că 90% dintre vehiculele grele au emisii zero până în 2040.

Foto: Freepik