CSR

GreenPoint Management lansează raportul de sustenabilitate pentru 2022

5
min
9/1/2024

GreenPoint Management, lider de piață în domeniul organizațiilor care implementează obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorilor din România (OIREP), a lansat al cincilea raport de sustenabilitate, prin care detaliază activitatea sa din anul 2022.

Raportul este întocmit voluntar de către GreenPoint, întrucât organizația nu intră sub incidența obligativității, neîndeplinind criteriul de a avea un număr mediu de angajați de 500.

„Avem plăcerea de a vă anunța lansarea celui de-al cincilea raport de sustenabilitate al GreenPoint Management - singura companie de profil din țară care demonstrează transparență prin publicarea performanțelor noastre în conformitate cu Inițiativa Globală de Raportare (GRI), cel mai utilizat standard internațional pentru raportare non-financiară”, a spus Adela Lazăr, preşedinte GreenPoint Management.

„GreenPoint Management este o companie care nu doar își propune, ci și reușește să schimbe paradigma gestionării deșeurilor de ambalaje. Ca și până acum, principalul nostru angajament este de a îndeplini obiectivele de reciclare pentru colaboratorii noștri, dar și implementarea de inițiative care să protejeze mediul natural”, a mai spus ea, adăugând că firma a gestionat peste 310.000 de tone de deşeuri puse pe piaţă de colaboratori în 2022.

Deşeuri de ambalaje gestionate şi valorificate de GreenPoint în 2022

Anul trecut, compania a înregistrat o creştere de 8,74% a volumului de ambalaje gestionate față de 2021. În ceea ce priveşte ambalajele PET, au fost gestionate 39.481 în 2022, faţă de 38.559 în 2021. O cantitate de 21.719 de tone de PET a fost valorificată prin reciclare şi 742 de tone au fost incinerate cu recuperare de energie.

Totodată, în 2022 au fost gestionate 106.490 de tone de hârtie, faţă de 96.309 de tone în 2021. Dintre acestea, 71.378 au fost valorificate prin reciclare şi 5.895 prin incinerare cu recuperare de energie.

Campanii în care s-a implicat GreenPoint Management

În cadrul raportului, GreenPoint a subliniat activitatea sa în proiecte sociale şi de mediu. Ca şi în alţi ani, compania s-a implicat în campania „Plata cu PET” realizată de Carrefour România alături de Coca-Cola HBC România. În cadrul acţiunii, consumatorii au adus ambalaje de băuturi, în schimbul cărora au primit fructe şi legume cultivare în România, colectând separat sute de mii de recipiente.

Un alt proiect în care GreenPoint Management s-a implicat în 2022 este „Străzi deschise”, unde a derulat o campanie de informare, conştientizare și educare a populației privind colectarea separată a deșeurilor în două locații din București. Cu sprijinul autorităţilor locale, au fost montate şi pubele pentru colectarea deșeurilor din hârtie/carton, plastic/metal, sticlă și menajere.

GreenPoint reflectează asupra impactului propriei activităţi

Compania a raportat nu doar activitatea sa în raport cu alte firme şi autorităţi locale, ci şi impactul pe care îl are asupra mediului prin activitatea de birou şi cea a flotei de maşini. Astfel, a înregistrat o scădere a consumului de energie de 21,75% față de 2021 şi o scădere a cantității de emisii de 21% față de 2021.

În ceea ce priveşte materialele şi echipamentele folosite în activitatea de birou, în 2022 au fost folosite 60.000 de bucăţi de hârtie, faţă de 52.500 în 2021 şi 16.038 în 2020. Totodată, anul trecut au fost folosite 39 de laptopuri şi telefoane, comparativ cu 38 în 2021 şi 34 în 2020.

Diversitatea în rândul angajaţilor GreenPoint Management

GreenPoint Management a oferit detalii şi despre diversitatea în rândul angajaţilor. În 2022, au fost 39 de angajaţi, cu vârsta medie de 40 de ani. Dintre aceştia, 56,41% sunt bărbaţi şi 43,59% femei, potrivit datelor furnizate de companie.

Poziţiile de top management au fost ocupate de două femei şi cinci bărbaţi anul trecut. Niciunul dintre aceştia nu are vârsta sub 30 de ani. Rolurile de middle management au fost deţinute de trei femei, cu vârste cuprinse între 30 şi 50 de ani, dar şi nouă bărbaţi, dintre care unul are mai puţin de 30 de ani, şase au între 30 şi 50 de ani şi doi au peste 50 de ani.

Dintre cei patru membri ai Consiliului de Administraţie pentru 2022, 50% sunt femei. În ceea ce priveşte vârsta membrilor Consiliului de Administraţie, trei membri au vârsta de peste 50 de ani, unul are vârsta cuprinsă între 30 şi 50 de ani şi nu există membri cu vârsta sub 30 de ani.

Despre GreenPoint Management

GreenPoint Management a fost înfiinţată în 2017 şi este cea mai mare organizație din România care implementează obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorului în domeniul gestionării ambalajelor și deșeurilor de ambalaje. Compania contribuie astfel la dezvoltarea economiei circulare și la sistemul național de gestionare al deșeurilor.

Operaţiunile firmei se desfăşoară în toată ţara, unde GreenPoint Management iniţiază colaborări cu Unități Administrativ-Teritoriale şi Asociații pentru Dezvoltare Intercomunitară, dar și cu entitățile implicate în procesul de colectare, tratare, sortare şi reciclare.

În 2022, Green Point a înregistrat o cifră de afaceri de peste 142 milioane de lei, iar in primele 10 luni ale anului 2023 prevede o creștere de 21%.

Pentru mai multe detalii, puteţi consulta Raportul de Sustenabilitate 2022 disponibil pe site-ul oficial al companiei, aici.

Foto: GreenPoint Management