...
-+=
Știri

Smart City

Lifestyle

#greenTALKS

Soluții

CSR

Articole salvate

Stiri

Smart City

Lifestyle

#GREENTALKS

Solutii

CSR

#greenTALKS

#greenTALKS cu Ioana Botezatu, Head of CSR la SG GSC India & Romania, despre digitalizare și sustenabilitate în practică: "Este esențial să mă gândesc ce fac eu ca să-mi reduc consumul"

#greenTALKS cu Ioana Botezatu, Head of CSR la SG GSC India & Romania, despre digitalizare și sustenabilitate în practică: „Este esențial să mă gândesc ce fac eu ca să-mi reduc consumul”

11 noiembrie 2024, 12:04

GreenTALKS cu GEODIS România despre digitalizarea și sustenabilitate în logistică. Interviu cu Pierre Kosc VIDEO

GreenTALKS cu GEODIS România despre digitalizarea și sustenabilitate în logistică. Interviu cu Pierre Kosc VIDEO

22 octombrie 2024, 12:10

#greenTALKS la Climate Change Summit. Provocările și soluțiile gestionării apei în contextul schimbărilor climatice. Interviu cu Håkan Tropp VIDEO

#greenTALKS la Climate Change Summit. Provocările și soluțiile gestionării apei în contextul schimbărilor climatice. Interviu cu Håkan Tropp VIDEO

4 noiembrie 2024, 15:36

Salveaza Articolul

3 minute de citit

Recuperarea garanției pentru ambalajele SGR deteriorate: soluții și alternative de reciclare

Scris de: Green News | 24 mai 2024, 11:22

recuperarea-garantiei-pentru-ambalajele-sgr-deteriorate-solutii-si-alternative-de-reciclare

Consumatorii trebuie să returneze ambalajele în stare intactă pentru a-și recupera garanția aferentă ambalajelor SGR. Automatele de colectare pot respinge ambalajele deteriorate, deformate sau cu marcaj SGR ilizibil. Totuși, există și alte opțiuni de reciclare în astfel de cazuri.

Pentru a diferenția ambalajele SGR de cele neacceptate în sistem, este esențial ca marca SGR să fie clar vizibilă. Orice deteriorare a calității grafice a acesteia poate împiedica recunoașterea ambalajului ca fiind compatibil cu sistemul de reciclare.

Reprezentanții RetuRo au oferit explicații despre ce trebuie să facă consumatorii în situația în care nu pot returna ambalajele și, astfel, nu își pot recupera garanția aferentă.

”Consumatorii nu au obligația de a spăla ambalajele, ci de a le goli de conținut. Dacă ambalajul nu conține elementele care îi pot stabili apartenența la SGR, acesta nu poate fi colectat la punctele de returnare organizate de comercianți. Producătorii sunt obligați să respecte specificațiile legale de etichetare, disponibile pe site-ul returosgr.ro”, au explicat reprezentanții RetuRo, potrivit avocatnet.ro.

Chiar și atunci când clienții returnează un ambalaj SGR deteriorat, dar care poate fi identificat ca aparținând SGR, administratorul sistemului a subliniat că „pe lângă elementele de identificare a apartenenței la SGR (cod de bare și logo), care trebuie să fie vizibile și lizibile, consumatorii au și obligația de a returna ambalajele intacte. În cazul punctelor de returnare dotate cu RVM, automatul de colectare poate refuza ambalajul dacă acesta prezintă deformări semnificative care îi afectează dimensiunile sau greutatea.”

Recuperarea garanției pentru ambalajele deteriorate

Dacă situația este clară pentru automatele de colectare, în cazul colectării directe de către comercianții care nu dispun de astfel de dispozitive, lucrurile sunt diferite. Acești comercianți pot refuza ambalajele deteriorate sau cu marcaj SGR ilizibil, de teama că nu vor putea deconta garanțiile plătite la administratorul sistemului.

Cu toate acestea, consumatorii nu ar trebui să arunce ambalajele. Hypermarketurile și marii retaileri desfășoară și alte campanii de reciclare a ambalajelor. Aceste campanii, existente și înainte de introducerea SGR, oferă vouchere valorice în schimbul ambalajelor din sticlă, plastic sau aluminiu. De multe ori, valoarea voucherelor este echivalentă cu garanția de 50 de bani oferită în cadrul Sistemului de garanție returnare. Singura limitare este că valorificarea acestor vouchere se poate face doar în cadrul respectivului lanț de magazine.