Retailerul de modă rapidă Shein a descoperit două cazuri de muncă infantilă la furnizorii săi anul trecut, a declarat acesta în raportul său de durabilitate 2023, în timp ce a intensificat auditurile producătorilor din China pentru a atenua criticile aduse modelului său de afaceri low-cost înainte de o ofertă publică planificată, arată Reuters.
Shein a declarat în raportul de joi că a suspendat comenzile de la furnizorii care au angajat copii sub 16 ani, aprovizionându-se din nou de la aceștia numai după ce și-au consolidat procesele, inclusiv verificarea documentelor de identitate ale lucrătorilor.
Shein dezvăluie cazuri de muncă infantilă în timp ce își intensifică auditurile la furnizori. Și emisiile produse au crescut
Compania a declarat că ambele cazuri au fost „rezolvate rapid”, cu măsuri de remediere, inclusiv încetarea contractelor angajaților minori, organizarea de controale medicale și facilitarea repatrierii la părinți sau tutori, după caz.
Shein și-a înăsprit politica privind furnizorii în octombrie anul trecut, după descoperirea cazurilor de muncă a copiilor, astfel încât orice încălcare gravă – denumită „încălcări cu încetare imediată” – să ducă la încetarea imediată a relației cu furnizorul, arată Reuters.
Anterior, furnizorii, cum ar fi cei care angajau minori, aveau la dispoziție 30 de zile pentru a rezolva problema, în caz contrar Shein urmând să rupă relațiile.
Annabella Ng, director senior pentru relații guvernamentale globale la Shein în Singapore, a declarat că politica actualizată privind lanțul de aprovizionare a luat în considerare feedback-ul din partea autorităților de reglementare și a furnizorilor.
Compania nu raportase anterior numărul de cazuri de muncă a copiilor, citând doar procentul de audituri care au găsit minori la locul de muncă. Această încălcare a fost găsită în 1,8% din auditurile furnizorilor în 2021, 0,3% din auditurile din 2022 și 0,1% în 2023.
„Rămânem vigilenți în ceea ce privește protejarea împotriva unor astfel de încălcări în viitor și, în conformitate cu politicile actuale, vom rezilia orice furnizor neconform”, a declarat Shein în raport.Shein, care a crescut rapid vânzând topuri de 5 dolari și rochii de 10 dolari online cumpărătorilor din întreaga lume, a declarat că au fost efectuate 3 990 de audituri în 2023, în creștere de la 2 812 în 2022 și 664 în 2021.
Anul trecut, Shein a utilizat Bureau Veritas, Intertek, Openview, SGS, Tuv Rheinland și QIMA pentru 92% din auditurile sale și a declarat că își propune ca 100% din audituri să fie efectuate de astfel de agenții terțe.În general, rezultatele auditului publicat de Shein au arătat mai puține încălcări grave decât anul trecut, deschide o filă nouă.
CREȘTEREA EMISIILOR
Raportul de sustenabilitate 2023 al Shein, publicat la mai mult de un an după raportul 2022, va fi analizat de investitorii care se gândesc dacă să cumpere acțiuni ale retailerului dacă și când acesta va fi listat. Grupul a depus o cerere de ofertă publică inițială la Londra la începutul lunii iunie.
Într-o notă introductivă, CEO-ul Shein, Sky Xu, a declarat că îmbunătățirea guvernanței lanțului de aprovizionare al Shein și gestionarea amprentei sale de carbon, în special a emisiilor indirecte „scope 3”, sunt domenii „critice” pentru companie.
Shein trimite produsele direct de la furnizorii din China la clienți pe calea aerului, iar emisiile sale provenite din transportul produselor au crescut de peste două ori, deschide o filă nouă în 2023 la 6,35 milioane de tone de dioxid de carbon echivalent, se arată în raport.
Compania are în total 5 800 de producători contractuali, majoritatea fiind localizați în provincia Guangdong din China. Compania a început să se aprovizioneze cu unele produse de la furnizori mai apropiați de consumatori, din Turcia și Brazilia, ceea ce ar ajuta la reducerea emisiilor generate de transport.
Aceasta a declarat că a economisit 49 578 de tone de echivalent CO2 anul trecut prin trecerea de la transportul aerian la transportul maritim și terestru pentru transportul acestor produse. Shein a declarat că a prezentat obiectivele de reducere a emisiilor în luna iunie a acestui an la Science-Based Targets Initiative, principalul arbitru global al modului în care companiile își stabilesc obiectivele climatice, și că se află în curs de validare.
De asemenea, Shein a declarat că a înființat un comitet de durabilitate la nivelul consiliului de administrație în luna iulie a anului trecut, format din directorul general, președintele executiv și trei reprezentanți ai investitorilor – partenerul HongShan Jiajia Zou, șeful global al ESG la General Atlantic Cornelia Gomez și partenerul executiv al Brookfield Growth Josh Raffaelli.
Întrebată dacă Shein a creat comitetul pentru a-și consolida guvernanța din cauza viitoarei introduceri la bursă, Ng a spus că nu poate comenta nicio întrebare legată de IPO.
„Dar, cu siguranță, am căutat să ne îmbunătățim structurile de guvernanță ca parte a călătoriei noastre generale ESG către mai multă transparență și responsabilitate”, a spus ea.