Divizia de dezvoltare comercială Skanska din Europa Centrală și de Est se mândrește cu o îndelungată experiență în crearea unor locuri de muncă incluzive în ceea ce privește genul și diferitele niveluri de abilități.
Un sondaj intern anual arată că 84% dintre angajații Skanska din regiunea CEE își consideră compania ca fiind un loc de muncă incluziv, cu lideri care promovează o cultură incluzivă.
Cu toate acestea, Skanska își continuă demersurile în acest domeniu, acordând o mai mare atenție angajaților cu diferite orientări sexuale, expresii de gen, precum și dizabilități vizibile și invizibile, asigurându-se că aceștia sunt mândri de ceea ce sunt, cu atât mai mult cu ocazia Pride Month.
Criteriile ESG, legate de aspecte ce țin de mediu, sociale și de guvernanță în desfășurarea activităților de business nu au fost niciodată mai importante. Ultimii doi ani au fost caracterizați de un interes crescut în ceea ce privește inițiativele care vizează adresarea provocărilor sociale.
Acest lucru este și una dintre urmările pandemiei, care a accentuat apariția diferitelor tipuri de inegalități noi sau preexistente, precum și a unor probleme legate de discriminare, extinse și perpetuate la nivel de societate.
Potrivit unui studiu realizat de McKinsey, femeile, angajații LGBTQ+ și persoanele de culoare au raportat mai des, în timpul pandemiei, dificultăți legate de sănătatea mintală, activitățile și responsabilitățile casnice, sentimentul de apartenență și oportunitățile de progres și dezvoltare.
Astfel, ultimii doi ani au subliniat tot mai mult nevoia unor inițiative care să ajute persoanele să se simtă incluse, respectate și tratate în mod egal, indiferent de sex, origine sau orientare sexuală, de vârstă, abilități mentale sau fizice, nivel de educație, istoric sau proveniență.
Citește și: ANALIZĂ Cum reducem CO2 din atmosferă – păduri, turbării, mangrove și inventivitatea umană
Pentru a promova o cultură bazată pe deschidere și incluziune, dar și pentru a continua să ofere și să asigure angajaților săi un mediu de lucru sigur din punct de vedere emoțional și psihologic, divizia de dezvoltare comercială a Skanska în CEE a decis să se concentreze și mai mult asupra aspectului strategic al Diversității și Incluziunii.
Astfel, în 2021, compania a desfășurat un training dedicat tuturor angajaților săi, cu o durată de 7 luni, vizând înțelegerea și răspândirea cunoștințelor și a instrumentelor necesare pentru facilitarea unei mai bune înțelegeri și abordări a aspectelor legate de diversitate și incluziune.
Printre subiectele aprofundate în cadrul modulului de training se numără gândirea stereotipică inconștientă, expresiile identității de gen, originea rasială și etnică, precum și conștientizarea sănătății mintale. Mai mult decât atât, a fost înființat grupul de resurse și suport pentru angajați: Place of Pride, format din rețele de angajați și susținători LGBTQ+.
„Una dintre valorile Skanska este „Grija pentru Viață”, căreia îi acordăm mereu importanța cuvenită, stând la baza tuturor activităților companiei. Pentru noi, „Grija pentru Viață” nu înseamnă doar dezvoltarea unor clădiri și birouri accesibile tuturor, ci crearea unor locuri de muncă și comunități în care fiecare dintre noi se simte apreciat, respectat și bine primit. Astfel, faptul că ne asigurăm că grupurile subreprezentate sau discriminate din punct de vedere istoric au o experiență cât mai bună, sau, în caz contrar, remedierea acestui aspect, nu înseamnă altceva decât că trăim, cu adevărat, aceste valori. De aceea, în mod firesc vom duce mai departe abordarea noastră actuală, continuând să dezvoltăm și alte noi inițiative în 2022”
Karolina Radziszewska, Vicepreședinte Executiv Resurse Umane în cadrul diviziei de dezvoltare comercială a Skanska din CEE.
Activitățile și inițiativele companiei îndreptate în această direcție sunt recunoscute, de asemenea, la nivel global.
De exemplu, anul trecut, acțiunile Skanska în domeniul egalității de gen au adus nominalizarea companiei pe locul 4 în topul Forbes „World’s Top Female Friendly Companies”, depășind alte aproape 300 de companii și brand-uri internaționale.
Skanska își continuă demersurile în domeniul Incluziunii și Diversității și în 2022
Anul trecut, rețeaua LGBTQ+ Place of Pride a fost recunoscută și votată la nivel intern, de angajații Skanska ai diviziilor comericale din Polonia, Republica Cehă, România și Ungaria, ca fiind cea mai bună inițiativă care susține una dintre valorile principale ale Skanska – „Be Better Together”, promovând o cultură incluzivă bazată pe corectitudine, încredere și respect unul față de celălalt.
Acest lucru a reprezentat un semnal important pentru companie, arătând că angajații sunt doritori și pregătiți pentru a se implica mai mult în acest subiect. Astfel, Skanska a luat decizia de a duce aceste acțiuni la un nivel și mai înalt, sprijinind inițiativele angajaților săi și implementând și alte activități care să contribuie la crearea unui loc de muncă și mai incluziv.
Pentru început, Skanska efectuează un audit juridic în cele patru țări din Europa Centrală și de Est pentru a verifica și alinia politicile privind comunitatea LGBTQ+, asigurând egalitatea angajaților, indiferent de statutul juridic sau de modul în care sunt recunoscute legal relațiile sau filiația acestora.
Mai mult, în 2022, Rețeaua LGBTQ+ Place of Pride co-găzduiește o serie de seminarii web educaționale de înaltă calitate, care se adresează atât angajaților Skanska cât și angajaților sau susținătorilor comunității LGBTQ+ din alte companii.
Primul webinar din serie a abordat subiectul vizibilității persoanelor transsexuale. De semenea, divizia de dezvoltare comercială a Skanska va lua parte în mod activ și va sărbători Pride Month, pregătind activități special dedicate angajaților săi din regiunea Europei Centrale și de Est.