Solutii

Studiu privind înțelegerea deșeurilor electronice de către copii. Anual, 7,3 miliarde de jucării electronice sunt aruncate la gunoi

3
min
3/7/2024

Cartoon Network a încheiat un parteneriat cu Envision Racing pentru a lansa o campanie pe mai multe platforme la nivelul regiunii EMEA în vederea informării, implicării și responsabilizării copiilor cu privire la deșeurile electronice

Conform Organizației Națiunilor Unite, deșeurile electronice (e-deșeuri) sunt cel mai rapid flux de deșeuri menajere din lume, estimările indicând o producție globală de 82 de milioane de tone pe an până în 2030, conform prwave.ro.

Acestea includ obiecte precum telefoane mobile, laptopuri, playere MP3, prize și baterii. Afectând din ce în ce mai mult viețile oamenilor la nivel global, e-deșeurile sunt considerate de Organizația Mondială a Sănătății drept „următoarea amenințare în creștere la adresa mediului”. În acest context, Cartoon Network s-a asociat cu Envision Racing pentru a lansa o campanie în regiunea EMEA, menită să informeze, să implice și să responsabilizeze copiii cu privire la e-deșeuri.

Impact asupra vieții copiilor

E-deșeurile sunt deosebit de relevante pentru publicul Cartoon Network, dat fiind impactul lor crescând asupra vieții copiilor. Fiind nativi digitali, electronicele sunt esențiale în viața de zi cu zi a copiilor. Acestea sunt și o sursă semnificativă de e-deșeuri: anual, 7,3 miliarde de jucării electronice (trenuri electrice, jucării muzicale, drone, etc.) sunt aruncate, echivalentul unei jucării per persoană la nivel global.

Un studiu realizat de Cartoon Network a relevat că 70% dintre copiii cu vârste între 6 și 11 ani din regiunea EMEA nu erau familiarizați cu conceptul de e-deșeuri sau nu aveau o înțelegere clară a acestuia. Rezultatele detaliate ale studiului arată:

MAJORITATEA COPIILOR CU VÂRSTE ÎNTRE 6 ȘI 11 ANI AFIRMĂ CĂ AU AUZIT DE E-DEȘEURI, DAR DOAR 30% ȘTIU CE ÎNSEAMNĂ.

COPIII DIN POLONIA (47%), TURCIA (37%) ȘI AFRICA DE SUD (28%) SUNT MAI FAMILIARIZAȚI CU E-DEȘEURILE DECÂT CEI DIN MAREA BRITANIE (19%) ȘI FRANȚA (17%).

COPIII DIN POLONIA (81%) ASOCIAZĂ MAI DES CONCEPTUL DE E-DEȘEURI CU DEFINIȚIA CORECTĂ, ÎN COMPARAȚIE CU CEI DIN MAREA BRITANIE (26%) ȘI FRANȚA (19%).

MAJORITATEA COPIILOR (87%) DEȚIN ACASĂ CEL PUȚIN UN OBIECT CARE GENEREAZĂ E-DEȘEURI, PRINCIPALELE SURSE FIIND JUCĂRIILE, CĂȘTILE ȘI TABLETELE.

MULȚI COPII DEPUN SAU ARUNCĂ E-DEȘEURILE ACASĂ, SUGERÂND NECESITATEA EDUCAȚIEI ÎN ACEST DOMENIU.

Sursa: EMEA Kids Insights, sondaj realizat pe platforma Quantilope, 23 august; dimensiunea eșantionului n=1.500, audiență: copii cu vârste între 6-11 ani; piețe: Marea Britanie, Africa de Sud, Franța, Turcia și Polonia.

Colaborare pentru conținut nou

În lumina acestor date, Cartoon Network a decis să folosească platformele sale și colaborarea cu Envision Racing pentru a sublinia problema e-deșeurilor. Campania își propune să sensibilizeze și să educe prin conținut nou, distractiv și ușor de înțeles, incluzând provocări pe tema e-deșeurilor, videoclipuri informative, chestionare și trivia.

Noul conținut video din seria Campionii Climei de la Cartoon Network va fi difuzat, explicând ce sunt e-deșeurile, de ce reprezintă o problemă și cum putem contribui la soluționarea acesteia. Cartoon Network va difuza și spoturi promoționale și materiale pe social media și YouTube pentru a crește gradul de conștientizare.

În plus, copiii pot accesa conținut informativ și distractiv despre e-deșeuri pe aplicația și website-ul Campionii Climei. Provocările disponibile includ „Misiunea de salvare a dispozitivelor”, „Fără fire încrucișate” și „Numere de telefon!”, menite să încurajeze reciclarea și îngrijirea dispozitivelor electronice.

Platforme interactive

Monika Oomen, VP Brand, Communications and Digital Content Strategy la Warner Bros Discovery, a declarat: „Deșeurile electronice sunt un subiect important pentru copii, dar există un decalaj semnificativ între intențiile și acțiunile lor, din cauza lipsei de cunoștințe despre eliminarea adecvată a e-deșeurilor. Este încurajator să vedem dorința copiilor de a acționa, iar obiectivul nostru este să le oferim resursele necesare pentru a transforma aceste intenții în acțiuni concrete.”

Inițiativa Campionii Climei de la Cartoon Network îi inspiră pe copii să ia măsuri pentru protejarea mediului. Colaborarea cu Envision Racing, campioana mondială, subliniază angajamentul Cartoon Network în educarea copiilor. Cartoon Network extinde această inițiativă și în platforma Roblox, prin jocul Climate E-Racers, care a strâns deja un milion de vizite, integrând mesajul despre e-deșeuri în activitățile de joc ale copiilor.

În cadrul programului Envision Racing Race Against Climate Change, echipa promovează implicarea fanilor în salvarea Planetei, accentuând problema e-deșeurilor. În 2023, echipa a prezentat prima mașină de curse complet funcțională fabricată din e-deșeuri, subliniind gravitatea acestei probleme globale.

Sursa Foto: prwave.ro