-+=
Știri

Smart City

Lifestyle

#greenTALKS

Soluții

CSR

Articole salvate

Stiri

Smart City

Lifestyle

#GREENTALKS

Solutii

CSR

Știri fresh

Fumatul interzis la Cluj

Cluj-Napoca ar putea deveni primul oraș din România cu interdicții extinse privind fumatul în spațiile publice

13 ianuarie 2025, 11:02

fructe de mare

Fructele de mare conțin cantități mari de microplastice, relevă un nou studiu

13 ianuarie 2025, 10:02

Deșeuri textile pentru reciclare

Prima localitate în care a început colectarea deșeurilor textile. Containerele sunt păzite de Poliția Locală

13 ianuarie 2025, 08:30

Florile de nuc își schimbă sexul în fiecare sezon de 40 de milioane de ani

13 ianuarie 2025, 07:30

#greenTALKS

#greenTALKS Valentin Krancevic: „Let’s Do It, Romania! este locul unde oamenii se schimbă și devin parte din soluție” - VIDEO

#greenTALKS Valentin Krancevik: „Let’s Do It, Romania! este locul unde oamenii se schimbă și devin parte din soluție” – VIDEO

30 octombrie 2024, 09:02

#greenTALKS cu Ioana Botezatu, Head of CSR la SG GSC India & Romania, despre digitalizare și sustenabilitate în practică: "Este esențial să mă gândesc ce fac eu ca să-mi reduc consumul"

#greenTALKS cu Ioana Botezatu, Head of CSR la SG GSC India & Romania, despre digitalizare și sustenabilitate în practică: „Este esențial să mă gândesc ce fac eu ca să-mi reduc consumul”

11 noiembrie 2024, 12:04

#greenTALKS la Climate Change Summit. Provocările și soluțiile gestionării apei în contextul schimbărilor climatice. Interviu cu Håkan Tropp VIDEO

#greenTALKS la Climate Change Summit. Provocările și soluțiile gestionării apei în contextul schimbărilor climatice. Interviu cu Håkan Tropp VIDEO

4 noiembrie 2024, 15:36

Salveaza Articolul

3 minute de citit

Tanczos: Nu se va introduce nici o formă de taxă auto anul acesta

Scris de: Green News | 25 ianuarie 2021, 18:55

tanczos-nu-se-va-introduce-nici-o-forma-de-taxa-auto-anul-acesta

Nu se va introduce nici o formă de taxă auto anul acesta şi cu siguranţă nu se va introduce niciodată o taxă auto sub forma în care a existat”, a spus ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, într-o conferinţă de mediu, răspunzând unei întrebări pe acest subiect.

Acesta a spus că taxarea poluării nu este un scop în sine pentru a aduna bani la buget, ci se face pentru descurajarea formelor de poluare, iar anul acesta România trebuie să decidă dacă va folosi taxarea ca soluţie pentru reducerea poluării.

În Europa, în vederea reducerii poluării aerului prin intermediul mijloacelor de transport sunt 24 de state care aplică diverse forme de descurajare şi trei state membre care nu au nici o formă de taxare a poluării. Taxarea poluării nu este un scop în sine, pentru a se aduna bani la bugetul de stat, ci descurajarea formelor de poluare. Am avut o şedinţă cu cei şase primari de sectoare din Bucureşti şi cu primarul general pe problema poluării aerului, una dintre cele mai mari probleme şi în Bucureşti şi poate că şi în Craiova, iar soluţiile trebuie căutate ori la nivel local, ori la nivel naţional. Sunt zone unde nu există poluare a aerului, dar sunt şi zone unde suntem în situaţia de infringement, sunt comunităţi care pot rezolva problema pe plan local, sunt comunităţi care poate nici nu-şi dau interesul pentru rezolvarea problemei. România trebuie să decidă în 2021 dacă va folosi soluţia taxării poluării ca o soluţie de reducere a poluării cel puţin în marile centre urbane, acolo unde avem problema infringementului şi unde dacă nu găsim soluţii şi dacă poluarea nu o să scadă, nu scăpăm de penalităţile Comisiei Europene”, spus ministrul Mediului.

Barna Tanczos a subliniat că se vor extinde staţiile de măsurare şi staţiile de monitorizare a poluării aerului în toate centrele urbane, iar în multe zone probabil că imaginea va fi una gravă.

O să mai achiziţionăm peste 140 de staţii noi şi de senzori – şi cu cât reţeaua o să fie mai mare, cu atât imaginea legată de poluare o să fie clară. Şi în anumite zone imaginea va fi una gravă. Deci vom vedea că sunt zone din anumite centre urbane unde poluarea este alarmantă sau la nivelul maxim admis de Uniunea Europeană. Deci, în concluzie, în nici un caz taxă auto, pentru că am văzut că în ultimii zece ani am pierdut toate procesele. Este o întrebare dacă folosim taxarea poluării ca o soluţie de reducere a poluării şi dacă folosim această soluţie la nivel naţional sau doar local, acolo unde avem probleme” a conchis ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos.