Solutii

Taxă de mediu la o cunoscută companie aeriană

2
min
26/6/2024

Tarifele companiei Lufthansa vor crește cu până la 72 de euro de anul viitor în funcție de clasă și durata zborului

Compania Lufthansa va introduce o taxă de mediu de până la 72 de euro la tarifele sale, conform anunțului de marți al grupului aerian. Aceasta decizie vine pe fondul eforturilor industriei de a acoperi costurile generate de noile reglementări UE privind reducerea emisiilor, relatează Agenția Reuters, citată de ProTv.

De ani de zile, companiile aeriene au avertizat că reglementările care le impun să utilizeze combustibil sustenabil, mai scump, ar putea crește costurile operaționale. În contextul în care prețurile biletelor au crescut deja în perioada de boom post-COVID, există temeri că noi majorări ar putea descuraja călătorii.

Noua taxă va fi aplicată tuturor zborurilor cu plecare din țările Uniunii Europene, Marea Britanie, Norvegia și Elveția, variind între 1 și 72 de euro în funcție de tipul de bilet. Taxa va acoperi parțial costurile suplimentare rezultate din cerințele de mediu, cum ar fi utilizarea combustibilului durabil pentru aviație (SAF).

Avioanele sunt responsabile pentru 2% din emisiile globale

Acțiunile Lufthansa au scăzut inițial după acest anunț, dar și-au revenit pe parcursul zilei. Aviația este responsabilă pentru aproximativ 2% din emisiile globale și este unul dintre sectoarele cele mai dificil de decarbonizat. Reglementările europene impun ca 2% din combustibilul din aeroporturile UE să fie SAF până în 2025, procentajul urmând să crească la 6% în 2030 și la 70% în 2050, măsuri ce ar putea majora costurile sectorului. Analistul Dudley Shanley de la Goodbody a menționat că este logic să presupunem că alte companii aeriene vor urma exemplul Lufthansa, încercând să transfere costurile tot mai mari ale reglementărilor de mediu către clienți. Air France-KLM a introdus deja o taxă similară în ianuarie 2022, iar acum analizează majorarea acesteia.

Obiective de mediu

EasyJet și Wizz Air au declarat că nu intenționează să aplice suprataxe, preferând în schimb să solicite guvernelor stimulente pentru a ajuta industria aviatică să-și atingă obiectivele de mediu. În Statele Unite, United Airlines și Southwest au precizat că nu au o suprataxă de mediu, iar IAG, proprietarul British Airways, și Ryanair nu au răspuns solicitării Reuters de a comenta.

CEO-ul Lufthansa, Carsten Spohr, a avertizat că obiectivele UE vor fi greu de atins și că costurile mai mari vor fi transferate clienților. Creșterea prețurilor, denumită „Taxa pentru costuri de mediu”, va acoperi o parte din aceste costuri și se va aplica tuturor companiilor aeriene din grupul Lufthansa, cu excepția biletelor Eurowings vândute direct de companie.

Creșterile care vor fi aplicate

Pentru zborurile pe distanțe scurte și medii, tarifele vor crește cu până la 5 euro pentru clasa economică și 7 euro pentru clasa business. În cazul zborurilor pe distanțe lungi, costurile vor crește între 18 și 36 de euro pentru tarifele business și până la 72 de euro pentru tarifele de primă clasă din 2025.

Un purtător de cuvânt a subliniat că această măsură nu este legată de costurile ridicate ale forței de muncă, după grevele recente care au afectat compania, și a adăugat că nu sunt așteptate alte creșteri de costuri pe termen scurt.

Sursa Foto: Shutterstock