Solutii

Tehnologie nouă de încărcare rapidă pentru vehiculele electrice, în doar 10 minute

2
min
30/4/2024

Inovația va permite proprietarilor de vehicule electrice să uite de timpul îndelungat petrecut la încărcare

Polestar, compania producătoare de mașini electrice, deținută de grupul Geely și de Volvo, a prezentat o nouă tehnologie de încărcare rapidă pentru vehiculele electrice (EV-uri), care permite „umplerea” bateriei de la 10% la 80% în doar 10 minute, cu o putere maximă de încărcare de 370 kW, conform informațiilor oferite de Autocar.

Această nouă tehnologie, dezvoltată în colaborare cu compania Storedot, a fost testată pe un Polestar 5 capabil să se încarce la o putere mult peste ceea ce permite un încărcător obișnuit, fie el și cu curent continuu. Denumită XFC (încărcare rapidă extremă), soluția se bazează pe îmbunătățirea rezistenței bateriei. Astfel, un punct de încărcare poate atinge puteri ridicate, fără ca acest lucru să fie limitat de construcția bateriei.

Un nou sistem pentru răcirea bateriei

În trecut, încărcările repetate de mare putere puteau duce la degradarea prematură a bateriei, dar XFC contracarează acest efect de „îmbătrânire” prin utilizarea celulelor cu o componentă crescută de silicon, permițând încărcarea rapidă fără afectarea duratei de viață a bateriei. De asemenea, această tehnologie implică mecanisme noi și îmbunătățite de răcire a bateriei, întregul pachet de celule devenind mai ușor.

Polestar intenționează să utilizeze aceste baterii pe modelul Polestar 5 încă de la lansare, beneficiind și de avantajul că acestea sunt mai ușor de reciclat. În prezent, Porsche Taycan este vehiculul electric care poate fi încărcat la cea mai mare putere (dacă încărcătorul o permite), cu o putere de încărcare de până la 320 kW.

O încărcare în 10 minute

Testele efectuate au arătat că sistemul poate suporta încărcări fără probleme la o putere medie de 310 kW, cu vârfuri de până la 370 kW. Practic, bateria este proiectată să reziste la aceste niveluri constante, care reprezintă maximul posibil în prezent pentru un încărcător cu curent continuu disponibil public. În Marea Britanie, de exemplu, nu există încărcătoare care să ofere încărcare la 370 kW.

O încărcare de 10 minute a bateriei de 77 kWh a modelului Polestar 5 (de la 10% la 80%) este echivalentă cu adăugarea a 320 de kilometri de autonomie, iar oficialii companiei afirmă că aceleași celule vor fi utilizate și pentru varianta cu autonomie crescută, care va avea o baterie de 100 kWh. Conform Polestar, această inovație va permite proprietarilor de vehicule electrice să uite de timpul îndelungat petrecut la încărcare, fiind o soluție la una dintre critici aduse vehiculelor electrice de către susținătorii motoarelor termice.

Sursa foto: Polestar