Primăria Municipiului Timișoara a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SICAP) o procedură de licitație publică pentru atribuirea unui contract cu o valoare estimată de aproximativ 86 de milioane de lei.
Obiectul achiziției îl constituie livrarea a 30 de autobuze electrice, alături de 45 de stații de încărcare aferente acestora. Proiectul este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), conform economedia.ro.
Autovehiculele care urmează să fie achiziționate sunt prevăzute cu o lungime de circa 10 metri, aparțin categoriei de autobuze solo (nearticulate) și vor fi complet noi. Designul acestora include podea joasă pe întreaga lungime, facilități de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă, precum rampă de urcare și sistem de înclinare laterală (kneeling), iar vehiculele nu sunt prevăzute cu etaj.
Conform documentației de atribuire, livrarea tuturor autobuzelor și a stațiilor de încărcare trebuie să se realizeze într-un termen de cel mult 12 luni de la data semnării contractului cu ofertantul declarat câștigător.
Preț și garanție
Evaluarea ofertelor depuse se va face în baza mai multor criterii, printre care se numără prețul total al ofertei, perioada de garanție extinsă oferită pentru autobuze (cu un minim de cinci ani sau 400.000 de kilometri parcurși), capacitatea suplimentară de transport (cel puțin 65 de pasageri, dintre care minimum 20 pe scaune), precum și eficiența energetică, exprimată prin consumul de energie electrică.
Aceasta nu este prima achiziție de vehicule electrice realizată de municipalitatea timișoreană. În urmă cu aproximativ doi ani, Timișoara a recepționat 44 de autobuze electrice articulate, cu o lungime de 18 metri, furnizate de compania turcă Karsan. Achiziția respectivă a fost finanțată printr-un alt program european – Programul Operațional Regional (POR).
Piața de profil a autobuzelor electrice destinate transportului public urban din România este dominată în prezent, în mare parte, de producători din Turcia. Cu toate acestea, în ultimii ani, și alți producători internaționali, precum Solaris din Polonia, au început să își facă simțită prezența în licitațiile publice din țară, marcând o diversificare treptată a ofertanților activi în acest segment.