-+=
Știri

Smart City

Lifestyle

#greenTALKS

Soluții

CSR

Articole salvate

Stiri

Smart City

Lifestyle

#GREENTALKS

Solutii

CSR

Știri fresh

Poliția a destructurat o bandă care introducea ilegal deșeuri din Italia în Spania

15 ianuarie 2025, 16:18

Amenzi de zeci de mii de lei pentru nerespectarea prevederilor privind colectarea separată a deșeurilor textile! Avertismentul Gărzii de Mediu

Amenzi de zeci de mii de lei pentru nerespectarea prevederilor privind colectarea separată a deșeurilor textile! Avertismentul Gărzii de Mediu

15 ianuarie 2025, 15:16

Katowice revoluționează viitorul: de la capitala cărbunelui la lider al energiei verzi

15 ianuarie 2025, 14:01

Spectacol cosmic unic: Marea aliniere planetară din februarie 2025 – un eveniment de neratat!

15 ianuarie 2025, 13:08

#greenTALKS

GreenTALKS cu GEODIS România despre digitalizarea și sustenabilitate în logistică. Interviu cu Pierre Kosc VIDEO

GreenTALKS cu GEODIS România despre digitalizarea și sustenabilitate în logistică. Interviu cu Pierre Kosc VIDEO

22 octombrie 2024, 12:10

#GreenTALKS, Interviu cu Alexandra Petcu, coordonator Laborator Digital Verde UVT: „Tehnologia este un mijloc, nu un scop, pentru a atinge obiectivele dezvoltării durabile” VIDEO

13 decembrie 2024, 17:42

#greenTALKS la Climate Change Summit. Provocările și soluțiile gestionării apei în contextul schimbărilor climatice. Interviu cu Håkan Tropp VIDEO

#greenTALKS la Climate Change Summit. Provocările și soluțiile gestionării apei în contextul schimbărilor climatice. Interviu cu Håkan Tropp VIDEO

4 noiembrie 2024, 15:36

Salveaza Articolul

2 minute de citit

Unilever va trece amprenta de carbon a produselor pe etichete

Scris de: Green News | 20 iulie 2020, 19:10

unilever-va-trece-amprenta-de-carbon-a-produselor-pe-etichete

Un studiu realizat de Institutul pentru Strategiile Globale de Mediu și Universitatea din Aalto a arătat că acțiunile individuale de reducere a amprentei de carbon s-ar putea aduna și ar face o mare diferență. Pornind de la acest studiu, a apărut mișcarea „Stilul de viață 1,5 grade”, care presupune limitarea amprentei de carbon a fiecărei persoane la 2,5 tone de emisii pe an, adică 6,85 de kilograme pe zi. Însă misiunea celor care acceptă această provocare este foarte grea, pentru că trebuie să calculeze singuri acest impact. Ar trebui să urmărească fiecare produs până la fermă sau la fabrică și de acolo să calculeze emisiile până la raft.

Totuși, compania Unilever a anunțat o măsură care va veni în ajutorul celor care sunt atenți la amprenta pe care o auasupra mediului. „Credem că transparența legată de amprenta de carbon va fi un accelerator în cursa globală către zero emisii și face parte din ambiția noastră să comunicăm amprenta de carbon a fiecărui produs pe care îl vindem. Pentru a face asta, vom pune la punct un sistem prin care furnizorii să declare, pe fiecare factură, amprenta de carbon a bunurilor și serviciilor furnizate. Și vom crea parteneriate cu alte companii și organizații pentru a standardiza colectarea, distribuirea și comunicarea datelor”, a transmis Unilever într-un comunicat.

În primă fază, nu vor exista standarde sau verificări ale terților, iar consumatorii vor trebui să creadă pe cuvânt compania. Însă Marc Engel, liderul global al lanțului de aprovizionare Unilever, a spus pentru Bloomberg că speră că concurenții Unilever vor lua exemplu și că în curând va exista un standard independent pentru etichetarea amprentei de carbon, așa cum există și etichetele nutriționale de pe produsele alimentare. „Este un angajament foarte mare”, a adăugat acesta. „Dar vedem clar că mulți consumatori vor să știe cum contribuie produsele pe care le cumpără la amprenta lor de carbon.”