-+=
Știri

Smart City

Lifestyle

#greenTALKS

Soluții

CSR

Articole salvate

Stiri

Smart City

Lifestyle

#GREENTALKS

Solutii

CSR

Știri fresh

Limitele Schengen. Cantități mari de deșeuri trec mai abitir granițele ca produse ”second-hand”

Cantități mari de deșeuri trec mai ușor granițele ca produse ”second-hand”, odată cu aderarea completă la Schengen

18 ianuarie 2025, 12:10

Tehnologii inspirate din plante

De la natură la știință: Tehnologii revoluționare inspirate de plante. Productivitatea poate crește cu peste 20%

18 ianuarie 2025, 10:20

val-de-caldura-in-tarile-nordice-aproape-35-de-grade-celsius-in-zona-arctica

Paradoxul verde: Norvegia stabilește un record istoric la extracția de gaz natural, alimentând Europa și investițiile sustenabile

18 ianuarie 2025, 09:10

Imperiul roman și plumbul

Semne ale poluării cu plumb de la apogeul Imperiului Roman, descoperite în gheața din Groenlanda! Metalul ar fi dus la scăderea IQ-ului mediu

17 ianuarie 2025, 17:36

#greenTALKS

#greenTALKS la Climate Change Summit. Provocările și soluțiile gestionării apei în contextul schimbărilor climatice. Interviu cu Håkan Tropp VIDEO

#greenTALKS la Climate Change Summit. Provocările și soluțiile gestionării apei în contextul schimbărilor climatice. Interviu cu Håkan Tropp VIDEO

4 noiembrie 2024, 15:36

Tehnologii inspirate din plante

De la natură la știință: Tehnologii revoluționare inspirate de plante. Productivitatea poate crește cu peste 20%

18 ianuarie 2025, 10:20

GreenTALKS cu GEODIS România despre digitalizarea și sustenabilitate în logistică. Interviu cu Pierre Kosc VIDEO

GreenTALKS cu GEODIS România despre digitalizarea și sustenabilitate în logistică. Interviu cu Pierre Kosc VIDEO

22 octombrie 2024, 12:10

Salveaza Articolul

3 minute de citit

Zațul de cafea reciclat a devenit combustibil pentru autobuzele din Londra

Scris de: Green News | 15 mai 2020, 10:24

zatul-de-cafea-reciclat-a-devenit-combustibil-pentru-autobuzele-din-londra

Aceasta nu este o povestire din viitor, în nicun caz, chiar dacă așa pare. Și oricât de mult ți-ar plăcea filmele SF, să știi că minunea asta chiar se întâmplă în zilele noastre, la vreo 2.500 km mai la Vest, unde nivelul de analiză și implementare a reciclării și a soluțiilor împotriva poluării a ajuns până la detalii ca zațul de cafea.

40% dintre emisiile de oxizi de azot provin din transportul rutier, iar Capitala Marii Britanii a instituit deja o taxă cumulată de 21,5 lire pe zi pentru automobilele Euro 3. La “congestion charge”, în valoare de 11,5 lire, introdusă acum 14 ani, s-a adăugat, in urma unei dezbateri publice, așa numita T-charge, în valoare de 10 lire. Scump să treci cu o mașină Euro 3 prin centrul Londrei! Dar Primăria nu s-a limitat la taxe, ci a trecut și la alte măsuri: bio-fuel-ul B 20 este numai una dintre ele.

Bio-Bean, un start-up londonez, în colaborare cu grupul Shell, au dezvoltat B 20, un combustibil ecologic care are în componență 20% zaț de cafea și care poluează cu 15% mai puțin decât variantele clasice. În plus, zațul de cafea este reciclat.

Având în vedere că, în Londra, cafenelele și restaurantele produc anual peste 500.000 tone de zaț, materie primă ar fi din belșug. Socoteala e simplă și e făcută chiar de Arthur Kay, fondatorul Bio-Bean: “La 2,55 milioane de cești decafea băute, obținem destul combustibil din zaț încât putem alimenta un bus timp de un an de zile.”

Firma a încheiat parteneriate cu multe lanțuri de cafenele, printre care și CostaCoffee și Caffe Nero, așa că atunci când te vei afla la o măsuță din Trafalgar Square și vei savura o cafea, nu te mira când vei vedea cum angajații cafenelei tocmai dau mai departe câțiva saci plini cu zaț.

Încă două lucruri ar mai fi de spus.

Primul ar fi că ideea nu este nouă. În 1930, în Brazilia atinsă și ea de criză economică, conductorii puneau să fie arși saci întregi de cafea în cuptoarele locomotivelor. Ce risipă, am spune! Ni se rupe sufletul când ne gândim la tonele de cafea aromată braziliană care s-au dus pe Apa Sâmbetei. Sau pe apa Fluviului Amazon, ca să păstrăm reperele geografice.

Iar al doilea lucru, pentru că orice poveste are un final fericit, este că acesta e doar începutul: B 20, combustibilul din zaț reciclat, merge mai departe! După autobuzele londoneze urmează taxiurile, care și ele poluează multișor. Apoi va veni rândul autocarelor și camioanelor. Iar planurile companiei sunt să se extindă cât de repede în Europa și în SUA.

Le-am ura succes și lor, și PrimarieiLondrei, dar știm că n-au nevoie. Oamenii care mișcă lucruri și cărora chiar le pasă își clădesc singuri succesul și au super rezultate.

Și au trăit fericiți până la adânci bătrâneți, chiar și în afara UE.