-+=
Știri

Smart City

Lifestyle

#greenTALKS

Soluții

CSR

Articole salvate

Stiri

Smart City

Lifestyle

#GREENTALKS

Solutii

CSR

Știri fresh

medicamente la gunoi

1.500 de tone de medicamente ajung în gropile de gunoi din România de unde contaminează solul şi apa

4 noiembrie 2024, 10:00

România bifează o premieră: o fabrică de ciment alimentată direct de energie eoliană

4 noiembrie 2024, 09:07

vreme-vs-clima-provocarile-schimbarilor-climatice-in-romania-si-solutiile-inovatoare-pentru-viitor

Infoclima avertizează că furtunile violente în România vor fi mai frecvente și mai intense în următoarele decenii. Care sunt previziunile specialiștilor

4 noiembrie 2024, 07:58

Arde Delta Neajlovului. Incendiu pe aproximativ 60 de hectare. Garda de Mediu, sesizată

Arde Delta Neajlovului. Incendiu pe aproximativ 60 de hectare. Garda de Mediu, sesizată

3 noiembrie 2024, 15:39

#greenTALKS

GreenTALKS cu GEODIS România despre digitalizarea și sustenabilitate în logistică. Interviu cu Pierre Kosc VIDEO

GreenTALKS cu GEODIS România despre digitalizarea și sustenabilitate în logistică. Interviu cu Pierre Kosc VIDEO

22 octombrie 2024, 12:10

Cum a fost la Climate Change Summit în București! Zeci de speakeri au propus soluții pentru mii de oameni live și milioane de vizualizări online

Climate Change Summit la București. Cum s-a văzut evenimentul prin ochii Green News + interviurile care contează FOTO și VIDEO

20 octombrie 2024, 16:17

green-talks-cu-gemma-webb-ceo-si-presedinte-al-returo-sgr-romania-un-model-de-succes-in-reciclare-sau-cum-sustenabilitatea-devine-realitate-video

GREEN TALKS cu Gemma Webb, CEO și președinte al RetuRO-SGR. România, un model de succes în reciclare sau cum sustenabilitatea devine realitate VIDEO

19 august 2024, 08:56

Salveaza Articolul

3 minute de citit

Cât poluează un avion pe ruta București – Cluj?

Scris de: Green News | 19 mai 2022, 08:14

cat-polueaza-un-avion-pe-ruta-bucuresti-cluj

Această cantitate de gaz carbonic poate fi absorbită într-un de 250 de copaci. 

Gazele cu efect de seră emise de aeronave la nivel mondial au crescut cu 130% în ultimele două decenii. Uniunea Europeană lucrează cu Organizația Internațională a Aviației Civile pentru a implementa o măsură globală, cunoscută sub numele de Corsia, conform căreia companiile aeriene și-ar putea compensa emisiile investind în proiecte ecologice, de exemplu prin plantarea copacilor.

Ce cantitate de emisii CO2 produc avioanele? 

Avioanele care decolează de pe Aeroportul Internațional „Henri Coandă” din București parcurg pe calea aerului 316 km pentru a ateriza pe aeroportul din Cluj. Consumul de combustibil și emisiile de CO2 pe această rută variază în funcție de tipul aeronavei.

Conform Master Planului General de Transport al României, cel mai poluant avion pe această rută este Boeing 737-300 care are o capacitate maximă de 134 de locuri.

Pentru transportul acestui număr de persoane avionul consumă 1.869 de kilograme de combustibil și produce 5.887 kilograme de emisii de dioxid de carbon. Ceea ce înseamnă că pentru transportul fiecărui pasager se produce 43,93 de kilograme de CO2, adică 0,14 kg pe kilometru. 

Citește și: ANALIZĂ Către independență energetică printr-un sistem 100% regenerabil, în 6 pași

Pe locul secund se clasează avionul Airbus A 318. Acesta consumă 1.724 kilograme de combustibil pentru transportul a 120 de pasageri. În urma acestui transport rezultă 5.430 de kilograme de emisii CO2. Calculele arată că pentru transportul fiecărui pasager se produce 42,25 kilograme de emisii de gaz carbonic, echivalentul a 0,13 kg/pasager/km. 

Cel mai puțin poluante sunt avioanele ATR 72-500. Acestea folosesc o cantitate de 617 de kilograme de combustibil pentru a transporta 68 de pasageri pe cei 316 km de la București la Cluj. De la decolare până la aterizare produce o cantitate de 1.945 kilograme emisii CO2. Adică, 28,6 kilograme de emisii CO2 pentru fiecare pasager, mai exact 0,09 kg/pasager/km. 

Consumul de combustibil în aviație, respectiv emisiile de CO2 pentru un anumit zbor pot varia în funcție de condițiile meteo, planul de zbor aprobat, nivel de zbor, încărcătură și caracteristicile tehnice. 

Măsura CORSIA

Industria aeronautică a stabilit în anul 2008 de a reduce consumul de combustibil per pasager cu 1,5% pe an până în 2020, dar și de a reduce până în 2050 emisiile nete de CO2 cu 50% față de nivelurile din 2005.

Totodată, Uniunea Europeană lucrează cu Organizația Internațională a Aviației Civile pentru a implementa o măsură globală, cunoscută sub numele de CORSIA, conform căreia companiile aeriene și-ar putea compensa emisiile investind în proiecte ecologice, de exemplu prin plantarea copacilor. Măsura se aplică doar zborurilor internaționale și funcționează voluntar până în 2026. 

Citește și: Industria băuturilor se plânge că planurile Comisiei Europene afectează reciclarea sticlelor de plastic

Programul CORSIA la care au aderat voluntar 81 de state este implementat în trei etape. Prima etapă prevede ca începând cu anul 2019, operatorii aerieni care depășesc 10.000 tone de CO2/an la zborurile internaționale trebuie să raporteze emisiile pe baza consumului efectiv al flotei lor.

Cea de-a doua etapă care a început în anul 2021 și va fi implementată până în 2026 prevede ca doar zborurile dintre cele 81 de stat voluntare vor fi supuse unor compensări de carbon. 

Ultima etapă care va fi implementată în perioada 2027-2035 prevede ca toate zborurile să fie supuse unor compensări de carbon. În acest context, CORSIA va crea o cerere semnificativă pentru biocombustibili. 

Sursa foto: Piqsels