Un raport comandat de fundația pentru climă Possible a evaluat fiecare țintă pe care industria aviatică și stabilit-o începând cu anul 2000.
Condorm cotidianului britanic The Guardian, constatările au fost dramatice. Aproape toate au fost ratate, revizuite sau ignorate.
Fundația Possible spune că aceste lucruri evidente subminează planul guvernului britanic de a lăsa companiile aeriene să-și reducă emisiile prin auto-reglementare.
Leo Murray, directorul de inovare al Possible, a declarat că această investigație criminalistică arată cât de neplauzibilă și credulă se conturează a fi strategia guvernului cu pentru reducerea emisiilor în cazul industriei aviatice.
„Cum ne putem aștepta în mod credibil ca această industrie să reușească reducerea emisiilor atunci când nu și-a atins niciunul dintre obiectivele lor anterioare în materie de climă?”, se întreabă Leo Murray.
„Este clar că va trebui ceretă o reducere a emisiilor prin intermediul taxării pentru călători, care ar descuraja zborurile frecvente ale unui grup mic de oameni. Acestea reprezintă cea mai mare parte a emisiilor de la avioane”, a continuat directorul de inovare al Possible.
Citește și: ANALIZĂ 2022, un an aflat în umbra riscurilor climatice
Călătoriile aeriene au reprezentat 2,1% din emisiile de dioxid de carbon produse de oameni în 2019, echivalentul a aproximativ 915 milioane de tone, potrivit Air Transport Action Group. Se estimează că doar 15% dintre oameni folosesc 70% din toate zborurile, spune fundația Possible.
Raportul privind obiectivele aeriene a fost scris de cercetătorii de la agenția de sustenabilitate Green Gumption, care a examinat obiectivele climatice din perioada 2000- 2021 și au evaluat progresul în raport cu obiective pe termen lung.
Ei au descoperit că definițiile neclare, monitorizarea opace și raportarea inconsecventă au făcut ca multe obiective să fie dificil de evaluat, multe dintre acestea fiind, de asemenea, schimbate, înlocuite sau abandonate brusc în perioada de studiu.
Mai mult, cercetătorii spun chiar că, în ciuda faptului că unele obiective au fost atinse, acestea au fost insuficient de ambițioase pentru a reduce impactul aviației asupra climei.
Citește și: Buget de 100 milioane de lei pentru Programul Rabla pentru Electrocasnice care va debuta pe 17 mai
În anul 2007, Virgin Atlantic și-a stabilit ca țintă o reducere cu 30% a emisiilor de CO2 pe tonă-kilometru (CO2 / RTK) până în 2020. Conform raportului, compania a descris ulterior această țintă drept „una mare și pe care și-o menține”.
Într-un raport de sustenabilitate din 2014, s-a susținut că reducerea CO2/RTK a fost de doar 8% față de valoarea inițială. Compania aeriană a recunoscut: „Suntem aproape la jumătatea perioadei țintă și știm că trebuie să accelerăm ritmul”.
Dar când a fost publicat raportul anual al Virgin pentru 2020, acesta nu a mai menționat nimic despre stadiul obiectivului asumat. În anul următor, un comunicat de presă al companiei a anunțat o nouă țintă de reducere brută cu 15% a CO2 / RTK, până în 2026.
Cercetătorii au ajuns la concluzia că stabilirea țintei climatice este, de cele mai multe ori, un fel de perdea de fum folosită de companii.
Specialiștii spun că anunțarea de ținte este doar o strategie a companiilor
Astfel de ținte „par să funcționeze, în principal, ca o tactică pentru a oferi o impresie de progres și acțiune.
Raportul susține că aceasta este, de fapt, o strategie a companiilor de a sugera politicului, publicului și factorilor de decizie că industria aviatică este preocupată de mediu și pentru a preveni orice bariere în calea creșterii industriei.
„Este important ca industria aeriană să fie văzută că face ceva”, spunea Steve Ridgway în 2007, directorul executiv de atunci al companiei Virgin.
Strategia guvernului britanic de reducere a emisiilor poluante în industria aviatică urmează să fie publicată în luna iulie.
Specialiștii se așteaptă ca acesta să sfideze îndrumările comisiei pentru schimbări climatice conform cărora va trebui să fie gestionată creșterea cererii pentru călătorii aeriene, dacă se dorește îndeplinirea obiectivului de reducere a poluării generate de avioane în Marea Britanie.
Un purtător de cuvânt al Departamentului pentru Transport a declarat că„acest raport ignoră în mod intenționat investiția istorică a acestui guvern în tehnologie, combustibil și măsuri bazate pe piață, care ne vor ajuta să ajungem la o reducere a emisiilor avioanelor până în 2050, fără a fi nevoie de alte taxe.
Aceasta include 180 de milioane de lire sterline pentru accelerarea cercetării în domeniul combustibilului durabil pentru aviație și 685 de milioane de lire sterline pentru dezvoltarea tehnologiei aeronavelor cu emisii reduse și cu zero emisii de carbon”.
Sursa foto: Pixnio