Clienții Carrefour care fac comenzi online prin Bringo pot acum să returneze ambalajele SGR direct livratorului, simplificând astfel procesul de reciclare. În schimbul fiecărui ambalaj returnat, clienții primesc garanția de 50 de bani, pe care o pot folosi la următoarea comandă. Serviciul implică o taxă de colectare cuprinsă între 1,5 și 3,5 lei, în funcție de numărul de ambalaje preluate.
Noua funcție lansată de Bringo și Carrefour permite clienților să returneze până la 20 de ambalaje din plastic, sticlă sau metal, toate purtând simbolul „Ambalaj cu garanție”. Sistemul Garanție-Returnare (SGR) acceptă ambalaje cu un volum cuprins între 0,1L și 3L, care trebuie să fie curate și intacte, trnsmite economica.net.
Cum funcționează serviciul de colectare a ambalajelor:
1. Selectarea ambalajelor: Utilizatorii selectează în aplicația Bringo numărul de ambalaje SGR pe care doresc să le returneze (maximum 20).
2. Pregătirea: Ambalajele sunt împărțite pe categorii – plastic și metal/sticlă – și strânse într-un sac sigilat.
3. Predarea: La livrarea comenzii, personal shopperul Bringo colectează ambalajele pentru reciclare.
4. Recuperarea garanției: Garanția de 50 de bani per ambalaj este returnată sub formă de voucher în contul Bringo.
5. Utilizarea voucherului: Voucherul poate fi folosit pentru viitoare comenzi Carrefour și este valabil 12 luni.
De la lansarea pilot a serviciului, în iulie, au fost deja colectate 328.000 de ambalaje, indicând un succes major al inițiativei. Serviciul este disponibil în 37 de orașe din România, însă nu include momentan Bacău, Reșița și Mangalia.
Pe lângă această opțiune, o aplicație dezvoltată recent în Iași permite preluarea ambalajelor SGR de acasă contra unui cost de 30 de bani per ambalaj, oferind o alternativă pentru cei care doresc să scape de ambalaje fără a merge la centrele de colectare.