Vehiculele electrice nu sunt singura cale eficientă de reducere a emisiilor de carbon produse de industria auto, a declarat șeful lobby-ului auto din Italia.
Alte tehnologii ar putea ajuta la decarbonizarea industriei, îndeplinind aceleași obiective privind emisiile, păstrând în același timp know-how și locuri de muncă în Italia, a declarat Paolo Scudieri, președintele asociației industriei auto ANFIA.
Citește și: ANALIZĂ Cum reducem CO2 din atmosferă – păduri, turbării, mangrove și inventivitatea umană
„Mă refer la contribuția tangibilă pe care o pot oferi biocombustibilii și combustibilii sintetici, precum și hidrogenul”, a spus Scudieri în deschiderea adunării publice a ANFIA, adăugând că industria auto italiană făcea deja investiții uriașe în hidrogen.
Biocombustibilii și combustibilii sintetici, denumiți e-combustibili, sunt în curs de dezvoltare pentru a permite versiunilor modificate ale motoarelor cu ardere să fie utilizate în continuare, mai degrabă decât o schimbare angro la vehiculele electrice cu baterie (BEV).
Scudieri a spus că a dezvolta exclusiv tehnologia BEV, dominată în prezent de producătorii asiatici, ar pune în pericol aproximativ 73.000 de locuri de muncă în Italia în următorii ani, care nu vor fi compensate de aproximativ 6.000 de noi locuri de muncă care se preconizează a fi create de mobilitatea electrică.
Sursa foto: Flickr