CSR

China a alocat un buget uriaș pentru a susține producția de vehicule electrice

2
min
25/6/2024

Un studiu arată că vehiculele electrice chinezești au beneficiat de subvenții consistente din partea Guvenrului, acestea atingând 18,8% din vânzări

În ultimul deceniu, China a investit masiv, în suma de 230,8 miliarde de dolari, pentru a dezvolta industria sa de mașini electrice, conform unei analize publicate de Centrul de Studii Strategice și Internaționale din SUA, citat de CNBC. Această sumă reprezintă 18,8% din vânzările totale de mașini electrice în perioada 2009-2023, potrivit wall-street.ro.

Scott Kennedy, directorul pentru afaceri și economie chineză la CSIS, a subliniat că sprijinul guvernamental a scăzut în proporție de la peste 40% în anii anteriori anului 2017, la aproximativ 11% în 2023 în raport cu vânzările de vehicule electrice. În timp ce China a beneficiat de aceste subvenții, UE și SUA au luat măsuri pentru a contracara avantajele competitive ale producătorilor chinezi. Recent, SUA au anunțat creșterea taxelor la importurile de mașini electrice chinezești până la 100%, iar producătorii auto americani se confruntă cu dificultăți în competiția acerbă de pe piața chineză.

Kennedy a notat că sprijinul Beijingului pentru mașinile electrice a inclus și politici non-monetare care au favorizat producătorii auto chinezi în detrimentul celor străini. În contrast, SUA nu au reușit să creeze un mediu la fel de prielnic pentru dezvoltarea industriei proprii de mașini electrice.

Nu au încă profituri semnificative

În ciuda avansurilor, producătorii chinezi de mașini electrice, cum ar fi BYD, nu înregistrează încă profituri semnificative. În timp ce profitul net pe mașină al BYD a scăzut la 739 dolari în ultimele 12 luni, Tesla, de exemplu, raportează un câștig de aproximativ 2.919 dolari pe mașină.

Industria vehiculelor electrice se confruntă cu o competiție intensă pe piața chineză, unde companiile auto recurg la reducerea prețurilor și lansarea de produse la prețuri mai accesibile. Cu toate acestea, startup-ul chinez de mașini electrice Nio operează încă în pierdere, iar se așteaptă ca piața să se consolideze prin închiderea unui număr semnificativ de producători auto, posibil între 20 și 30 de jucători.

Sursa Foto: BYD