Life Style

Mii de tineri au participat la o campanie ecologizare pe Via Transilvanica

1
min
3/6/2024

Voluntarii au strâns de pe traseul respectiv 7,8 tone de deșeuri.

În luna mai 2024, Via Transilvanica a găzduit cea mai amplă acțiune de ecologizare a traseului, reunind peste 3.400 de elevi, părinți și voluntari din 84 de școli din județele Alba, Harghita și Sibiu, potrivit jurnaldesustenabilitate.ro.

Proiectul, denumit „Ziua Bună pe Via Transilvanica", a fost organizat de Asociația Tășuleasa Social în parteneriat cu Coca-Cola HBC România (CCHBC) prin platforma de sustenabilitate După Noi. Aflat la a șaptea ediție în 2024, evenimentul a continuat să inspire și să responsabilizeze comunitățile locale, creând un cadru educațional pentru elevi și o acțiune semnificativă de protecție a mediului.

„Ziua Bună pe Via Transilvanica este un proiect foarte drag nouă, deoarece reușim să responsabilizăm comunitățile locale și să dăm un exemplu pozitiv în privința modului în care ar trebui să tratăm mediul înconjurător și tot ce se regăsește pe drumul care unește. Suntem recunoscători voluntarilor, autorităților locale și partenerului nostru de cursă lungă, Coca-Cola HBC România, pentru implicarea de care dau dovadă," a declarat Alin Ușeriu, Președintele Asociației Tășuleasa Social.

Rezultatele Ecologizării

În cadrul acțiunii de anul acesta, voluntarii au colectat 7.800 de kilograme de deșeuri în aproximativ 5 ore, acoperind peste 1.000 de kilometri din Via Transilvanica.

„Ziua Bună este o acțiune amplă pe care o susținem pe Via Transilvanica prin parteneriatul nostru strategic cu Asociația Tășuleasa Social. Ne bucurăm că prin acest cadru creat în comunitățile de pe Via Transilvanica, acestea dezvoltă o legătură profundă cu mediul și au un scop comun pe drumul care unește," a spus Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC România.

Planuri pentru 2025

În 2025, inițiatorii proiectului plănuiesc să extindă acțiunea în alte trei județe străbătute de Via Transilvanica, cu obiectivul de a acoperi întregul traseu de 1.420 de kilometri.

Proiectul "Ziua Bună pe Via Transilvanica" este finanțat de Coca-Cola HBC România și implementat de Asociația Tășuleasa Social, făcând parte din demersurile de sustenabilitate ale Sistemului Coca-Cola în România, reunite în cadrul platformei După Noi.