Stiri

Probleme cu fabricile de baterii electrice din Europa! Gigantul producător de baterii Northvolt anunță concedieri, iar Volkswagen rămâne la jumătate din capacitate

4
min
11/9/2024

Gigantul producător de baterii Northvolt va face economii substanţiale şi va concedia angajaţi din cauza cererii reduse de vehicule electrice. Între timp, și fabrica de baterii a Volkswagen din Germania va rămâne deocamdată la jumătate din capacitate, pe fondul presiunii costurilor.

Gigantul producător de baterii Northvolt anunță concedieri

Northvolt, un producător major de baterii pentru industria europeană de vehicule electrice, a anunţat luni că intenţionează să reducă locurile de muncă, să închidă unul dintre centrele sale de producţie şi să iniţieze discuţii cu parteneri şi investitori pentru a asigura viitorul unei unităţi din Polonia, transmite CNBC.

Cu sediul în Stockholm, Suedia, Northvolt este una dintre cele mai valoroase firme de tehnologie private din Europa, care fabrică baterii litiu-ion pentru industria vehiculelor electrice. Are parteneriate cu o serie de mari producători auto europeni, inclusiv cu Volkswagen şi Volvo.

În urma unei revizuiri strategice a afacerii sale, Northvolt a spus că trebuie să ia ”câteva decizii dificile cu privire la dimensiunea forţei noastre de muncă, pentru a se potrivi nevoilor unei dimensiuni reduse de operaţiuni”.

Firma nu a dezvăluit detalii despre câte locuri de muncă ar fi afectate, declarând: ”Nu au fost luate decizii finale cu privire la natura precisă a vreunei redimensionări. Rămânem în discuţii constructive cu sindicatele şi ne vom asigura că se depun toate eforturile pentru a minimiza nevoia de concedieri”.

Producătorul de baterii a citat ”un mediu macroeconomic provocator şi reevaluarea noastră ulterioară a priorităţilor pe termen scurt ale Northvolt” drept motive-cheie din spatele deciziei sale de a se lansa în acţiunea de reducere a costurilor.

”Oricât de dificil va fi, concentrarea asupra activităţii noastre de bază ne deschide calea pentru a construi o bază puternică pe termen lung pentru creştere, care să contribuie la ambiţiile occidentale de a stabili o industrie a bateriilor autohtonă”, a spus Peter Carlsson, CEO al Northvolt şi co-fondator, într-un comunicat.

Northvolt s-a confruntat cu o serie de presiuni în ultimele luni – nu în ultimul rând provocările legate de cerere cu care se confruntă industria mai largă a vehiculelor electrice.

În Europa, înmatriculările de vehicule electrice au scăzut cu 3% de la an la an în luna mai, potrivit datelor publicate în iulie de Observatorul European al Combustibililor Alternativi. Înmatriculările de vehicule hibride plug-in au scăzut cu 10% de la an la an, la 226.000.

Northvolt s-a confruntat, de asemenea, cu presiuni pentru a-şi îndeplini obiectivele de producţie înalte.

În iunie, compania a înregistrat un eşec semnificativ atunci când BMW, anterior un partener cheie, a anulat o afacere în valoare de 2 miliarde de euro pentru livrarea de baterii EV începând din 2024. BMW a declarat la acea vreme că afacerea a fost anulată din cauză că Northvolt nu a putut livra la timp.

Volkswagen rămâne la jumătate din capacitate

Fabrica de baterii a Volkswagen din Germania va rămâne deocamdată la jumătate din capacitate, pe fondul presiunii costurilor

Filiala de baterii a Volkswagen, PowerCo, va construi pentru moment doar una dintre cele două linii de producţie planificate la fabrica sa din Salzgitter din Germania, a declarat consiliul său de întreprindere, în timp ce sectorul auto se adaptează la încetinirea cererii de vehicule electrice, transmite Reuters.

 

Directorul pentru tehnologie al grupului, Thomas Schmall, a arătat joia trecută, la o întâlnire cu personalul, un diapozitiv cu planurile pentru o singură linie de producţie a fabricii cu o capacitate totală de 20 de gigawaţi oră, a declarat un purtător de cuvânt al consiliului de întreprindere.

Fabrica are spaţiu pentru două linii, dar doar una este în construcţie, cu planuri pentru o a doua aflate în aşteptare.

”Aceasta este o declaraţie clară de război pentru personalul fabricii”, a spus purtătorul de cuvânt, deoarece lucrătorii se temeau că a doua linie ar putea fi abandonată ca parte a unei eforturi mai ample de reducere a costurilor la companie.

O serie de întâlniri ale personalului au avut loc în fabricile producătorului de maşini săptămâna aceasta, după ce luni a făcut un anunţ bombă, ameninţănd că va închide fabricile şi va elimina garanţiile de locuri de muncă la marca sa Volkswagen, spunând că are doar 1-2 ani pentru a ”întoarce lucrurile” .

Volkswagen a declarat anterior că fabrica Salzgitter va extinde treptat capacitatea la 40 gigawaţi oră pe an, dar nu a furnizat o cronologie în acest sens.

Un purtător de cuvânt PowerCo a declarat că compania încă plănuieşte să înceapă producţia la Salzgitter în 2025, aşa cum era planificat.

”Extinderea în continuare a capacităţilor de producţie va fi condusă în mod flexibil şi în conformitate cu cererea”, a adăugat purtătorul de cuvânt.

Cele trei fabrici anunţate de PowerCo, din Salzgitter, Valencia din Spania şi Ontario, Canada, au o capacitate combinată de până la 170 gigawaţi oră.

Schmall a declarat luna trecută. pentru ziarul german FAS. că fabricile din Spania şi Canada ar putea fi extinse, dar rămâne de văzut dacă acest lucru se va întâmpla.